خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد: احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه گفته است دستور سرنگونی هواپیمای روسی سوخو۲۴ را او صادر کرده بود.

داوود اوغلو دستور سرنگونی سوخوی ۲۴ روسی را صادر کرده بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  اسپوتنیک، داوود اوغلو گفت: طبق مقررات کشور ما، نخست وزیر دستورالعمل کتبی برخورد نظامی را به ستاد مشترک ارتش ابلاغ می کند که بر این اساس، من روز 10 اکتبر چنین دستوری را صادر کردم.
24 نوامبر 2015 دو جنگنده گشت زن اف 16 نیروی هوایی ترکیه که معتقد بودند جنگنده روسی قصد حمله به مواضع ترکمن های سوریه را دارد، آن را مورد هدف قرار دادند.
بنابر اعلام ارتش ترکیه این جنگنده که در منطقه جبل الزاویه سقوط کرد قبل از هدف قرار گرفتن ده بار اخطار دریافت کرده بود که البته به گفته کنستانتین موراختین، یکی از خلبانانی که نجات یافته بود این جنگنده هیچ اخطاری دریافت نکرد.
ترکیه می گفت که این جنگنده وارد حریم هوایی کشورش شده است و روسیه نیز در پاسخ می گفت که جنگنده اش وارد حریم هوایی ترکیه نشده است.
دو خلبان این جنگنده قبل از اصابت موشک موفق به خروج از هواپیما شدند. یکی از این خلبان ها توسط تیمی از نیروهای ویژه حزب الله لبنان و کماندوهای ارتش سوریه، نجات پیدا کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.