۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 406526

سونگ ریول، دیپلمات ارشد کره شمالی در امور آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اقدامات اخیر آمریکا وضعیت در شبه جزیره کره را به حالت جنگی در آورده است.

کره شمالی: آمریکا اعلان جنگ کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، دیپلمات ارشد کره شمالی در امور آمریکا امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: واشنگتن از خط قرمز عبور کرده و با قرار دادن نام رهبر کره شمالی در فهرست افراد تحت تحریم در واقع اعلان جنگ کرده است.

 هان سونگ ریول، دیپلمات ارشد کره شمالی در امور آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: اقدامات اخیر آمریکا وضعیت در شبه جزیره کره را به حالت جنگی در آورده است.

وی افزود: اگر آمریکا و کره جنوبی طبق برنامه ماه آتی میلادی مانورهای جنگی سالانه خود را برگزار کنند ممکن است یک رویارویی نهایی خطرناک و کشنده در بگیرد.

هان سونگ ریول ادامه داد: کره شمالی معتقد است ماهیت این مانورها مشخصا تهاجمی هستند چرا که بر اساس گزارش‌ها شامل برنامه‌های آموزشی با هدف آماده کردن نیروها برای حمله به پیونگ یانگ و کشتن رهبر کره شمالی است.

وی گفت: تحریم کردن شخص کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز اقدام آخر بود.

این مقام کره شمالی آمریکا را مسئول توسعه برنامه‌های هسته‌ای کشورش دانست و گفت: این ما نبودیم بلکه آمریکایی‌ها بودند که سلاح‌های هسته‌ای را تولید کرده و گسترش دادند

آنها بودند که برای اولین بار از این بمب‌ها علیه مردم استفاده کردند. در مورد موشک‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای هم ابتدا آمریکایی ها بودند که آنها را تسعه داده و استفاده کردند.
وی با اشاره به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی گفت: ما کاملا برای جنگ آماده‌ایم، همانطور که برای صلح آماده‌ایم. اگر نیروهای آمریکایی در ماه اوت در مانور گسترده با کره شمالی شرکت کنند مسئولیت هر رویداد و شرایطی با آمریکا خواهد بود.

هان گفت: هرگز این واقعیت را پنهان نکرده‌ایم که که دارای یک نیروی بازدارنده قوی هستیم که نه تنها در برابر حق السکوت هسته‌ای آمریکا مقابله می‌کند بلکه این حق السکوت را بی‌اثر می کند. ما به این واقعیت افتخار می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.