شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گزارش داد: سایت ویکی لیکس برای بدنام کردن دمکرات های آمریکا اقدام به انتشار نوار های صوتی از سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در اینترنت کرد.

 اسناد جدید ویکی لیکس برای بدنام کردن دمکرات های آمریکا منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، این فایل ها از طریق حملات هکری دریافت شده است.
رسانه های آمریکا در حال مطالعه محتوای این اسناد هستند. بخشی از این اسناد در رابطه با کمپین برنی سندرز، رقیب پیشین هیلاری کلینتون است.
هفته گذشته ویکی لیکس تقریبا 20 هزار ایمیل کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا را در دسترس عموم قرار داد. این کار جنجال بزرگی را بر انگیخت و در نتیجه وزیر سابق امور خارجه آمریکا مجبور به عذرخواهی شد و رئیس کمیته ملی دمکرات ها استعفا داد.
در اغلب این پیام ها، هواداران هیلاری کلینتون از برنی سندرز انتقاد می کنند؛ حرف هایی که در جریان رقابت های درون حزبی میان هواداران آقای سندرز و خانم کلینتون در فضای مجازی و در جریان نشست ها زده شده است. 
در یکی از پیام ها، یک خانم می گوید او حزب دمکرات را در صورت ادامه «نازپرور کردن» برنی سندرز، ترک می کند. 
در پیامی دیگر، یکی از هواداران کلینتون گفته، برنی سندرز بدترین نامزد آن حزب است چون او اصلا دمکرات نیست. 
برخی از پیام های ضبط شده نیز خواسته اند تا کسی به آنها زنگ بزند. 
جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس، شش هفته پیش با یک شبکه بریتانیایی مصاحبه کرده و گفته بود «ضربه زدن» به کارزار کلینتون، برای او «از نظر شخصی هم مهم است». 
آسانژ چند سالی ست که در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است و به دلیل شکایت هایی که از او وجود دارد، قادر به خروج از این محل نیست. 
رئیس جمهوری آمریکا نیز پنجم مرداد ماه با اشاره به اینکه هکرهای روسی به اطلاعات دولتی و خصوصی آن کشور دستبرد زده اند، و نیز ستایش دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین، این احتمال را مطرح کرده است که مسکو در تلاش برای دخالت در انتخابات پیش روی آمریکا است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.