روزنامه یدیعوت آحارانوت اسرائیل فاش کرد که پیش بینی می شود اسرائیل به یک سازمان یهودی- آمریکایی اجازه دهد که کمک های مورد نیاز افراد مسلح مستقر در مرزهای سوریه را به طور منظم و علنی در اختیار آنان قرار دهد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه امن در سوریه همکاری می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت اسرائیل فاش کرد که پیش بینی می شود اسرائیل به یک سازمان یهودی- آمریکایی به نام «عملیه» به ریاست تاجری اسرائیلی- آمریکایی به نام «موتی کهانا» اجازه دهد که کمک های مورد نیاز افراد مسلح در نزدیکی مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی را  به طور منظم و علنی در اختیار آنان قرار دهد.

به نوشته این منبع اکنون کار برای آماده کردن زیرساخت های غیرنظامی در شهر قنیطره سوریه در جریان است و این اقدام در سه سطح صورت می گیرد:

اول: ورود تجهیزات پزشکی.

دوم: ساخت یک بیمارستان میدانی تا افراد مسلح ناچار نباشند برای مداوا از مرزها عبور کنند.

سوم: تلاش برای ارائه کمک های مورد نیاز به افراد مسلح.

در این میان کهانا با ادعای اینکه هدف از تشکیل منطقه امن «بشردوستانه» است نه سیاسی گفت که ما نه با نظام بشار هستیم نه با داعش بلکه مهم این است که ملت سوریه متوجه شوند که این کار در راستای برقراری روابط دوستانه بین دو طرف صورت می گیرد و اگر موافقت شود، اجرای آن در چند هفته آینده و بعد از هماهنگی با ارتش اسرائیل آغاز خواهد شد.
همچنین یک خبرنگار صهیونیستی کارشناس مسائل فلسطین فاش کرد که اخیرا در ارتش اسرائیل یگان  ارتباط با عناصر مسلح در سوریه تشکیل شد و مدیریت آن را نیز ژنرال« یوآف مردخای» هماهنگ کننده کابینه اسرائیل در مناطق فلسطینی برعهده دارد.

وی مدعی شد که  این یگان پس از باز شدن مرزها و اجازه انتقال کمک های خود از جمله غذا ، دارو ، لباس و سوخت را به طرف های غیر نظامی در داخل خاک سوریه می رسانند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.