معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: مشکلات ۱۴۴واحد صنعتی درحوزه اقتصاد مقاومتی در۳ استان پایلوت کشور ( لرستان ، کرمان و آذربایجان شرقی) بررسی می شود.

بررسی مشکلات ۱۴۴واحد صنعتی درحوزه اقتصاد مقاومتی در۳ استان پایلوت کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا؛ بابک دین پرست روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد افزود: طی توافقی که با بانک مرکزی صورت گرفت یک هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح های بزرگ لرستان اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد:در بازه زمانی 2 ماهه بین سفر اول و دوم وزیر کشور به استان لرستان 50 مورد مصوبه پیگیری شده که در این بین هیچ مشکل نگران کننده ای وجود ندارد.
وی افزود: استاندار لرستان یک هفته فرصت دارد که اولین گزارش مربوط به اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان را ارائه کند.
معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: برای 9 پروژه بزرگی که از سوی استان لرستان پیشنهاد داده شد 153 میلیون یورو، 50 میلیون دلار و 670 میلیارد تومان پیش بینی شده است که این موضوع در حال بررسی است.
به گفته وی در بحث تفویض اختیارات تاکنون 52 مورد اختیارات ملی به استانداران تفویض شده و از طرفی برخی از وزرا و رؤسای سازمان ها هم بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض می کنند.
معاون اقتصادی وزیر کشور به چند مصوبه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: برای تسهیل در اجرای طرح های روستایی تمامی اختیارات قابل تفویض به استانداران تفویض شده است.
دین پرست گفت: در مجموع 61 واحد تملیکی در اختیار بانک ملی قرار دارد که 31 واحد آنها در استان لرستان است.
وی به مشکلات شرکت پارسیلون خرم آباد اشاره کرد و گفت: مشکلات شرکت پارسیلون به طور جدی بررسی شد که امیدواریم به زودی شاهد برطرف شدن تمامی مشکلات آن باشیم.
وی حل مشکلات هتل شاهپورخاص خرم آباد را از دیگر اقدامات در حال پیگیری عنوان کرد و افزود: در بحث قلعه فلاک الافلاک که یکی از خواسته های مهم استان لرستان است خوشبختانه استاندار لرستان توافقات خیلی خوبی با دستگاه هایی که در زمینه آزادسازی حریم آن دارند حاصل کرده است ضمن اینکه هفته آینده با حضور دستگاه های دیگر برای جابه جایی نهادهای حریم قلعه جلسه ای وزیر جهاد کشاورزی برگزار می شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام در حال بررسی است گفت: از استانداران خواسته شده تا اگر مشکلی در زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام وجود دارد آن را به معاونت عمرانی وزارت کشور ابلاغ کنند تا مطابق با خواسته آقای نوبخت این موضوع به سرانجام برسد.
دین پرست از برگزاری جلسه با 40 فعال اقتصادی استان لرستان خبر داد و اضافه کرد: در بحث آموزش در زمینه اقتصاد مقاومتی که توجه ویژه ای هم به آن شده است دوره های اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف مدیریتی برگزار می شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: در زمینه شرکت های دانش بنیان هم معاون علمی رئیس جمهور اعلام کرده که از 3 هزار شرکت دانش بنیان کشور حمایت های ویژه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.