قدس آنلاین – ششتمد : شهردار گفت: نکوداشت ابوالحسن علی بن زید بیهقی مشهور به فرید خراسان دهم مردادماه ، همزمان با سالروز تولد این حکیم فرزانه در زادگاهش شه ششتمد سبزوار  برگزار می شود.

نکوداشت ابوالحسن علی بن زید بیهقی در ششتمد برگزار می شود

مهندس مختار رمضانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در ششتمد افزود: مقدمات لازم برای برپایی این نکوداشت مهیا شده و امیدواریم بتوانیم این نکوداشت که در سطح منطقه ای برگزار می گردد را به شکل مطلوبی اجراء کنیم.

وی ادامه داد: سخنران این همایش دکتر " سلمان ساکت " خواهند بود که زحمات فراوانی را برای تصحیح و چاپ کتاب ارزشمند تاریخ بیهق متحمل شده اند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم از فردای مراسم نکوداشت بیهقی زمینه برگزاری همایش بیهقیون را در سطح استانی و ملی برنامه ریزی و اجراء نماییم.

رمضانی تصریح کرد: متأسفانه آنگونه که شایسته این دانشمند بوده به معرفی شخصیت ایشان پرداخته نشده است و بیشتر ایشان را به کتاب تاریخ بیهق می شناسند در حالی که وی حدود 72 اثر مکتوب دارد .

وی یادآور شد : یکی از آثار ارزشمند ابوالحسن علی بن زید بیهقی کتاب معارج نهج البلاغه است که به شرح کتاب ارزشمند نهج البلاغه پرداخته است و به همین جهت بیهقی را باید بعنوان اولین شارح نهج البلاغه برشمرد.

شهردار ششتمد در عین حال خاطر نشان کرد : سال گذشته و برای اولین بار از زمان احداث آرامگاه بیهقی استارت توسعه آرامگاه کلید خورد و امیدواریم امسال نیز با تخصیص اعتبارمناسب زمینه ای فراهم شود تا حداقل امکانات رفاهی جهت مجاورین و بازدیدکنندگان از این مکان فراهم گردد. /   انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.