قدس آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: اداره امور کشور برگرفته از مبانی معارف حضرت امام جعفر صادق(ع) است زیرا در راس حکومت فردی قرار گرفته که فرزند پیامبر اکرم(ص) و دانش آموخته مکتب حضرت امام جعفر صادق(ع) است.

اداره امور کشور برگرفته از مبانی معارف حضرت امام جعفر صادق(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با تسلیت فرارسیدن 25 شوال سالروز شهادت مظلومانه ششمین پیشوای شیعیان، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) رئیس مکتب نبوی و حضرت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری است و ششمین پیشوای شیعیان که بالاترین عمر را در میان ائمه اطهار(ع) داشتند با مذهب تشیع را در میان شیعیان و پیروان ائمه اطهار(ع) گسترش داد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق(ع) شخصیتی چند بعدی داشت و به تمامی امورات رسیدگی می کرد و آنگونه نبود که تنها به علم و دانش بپردازد و نسبت به سیاست، ظلم، جور و زور بی تفاوت باشد.
وی افزود: اداره امور کشور برگرفته از مبانی معارف حضرت امام جعفر صادق(ع) است زیرا در راس حکومت فردی قرار گرفته که فرزند پیامبر اکرم(ص) و دانش آموخته مکتب حضرت امام جعفر صادق(ع) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه راهکارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر گرفته از معارف ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: موضوعات اقتصاد مقاومتی، تولید علم، چشم اندازهای کشور و غیره که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان می شود برگرفته از مکتب و سیره حضرت امام جعفر صادق(ع) است.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام خمینی(ره) مخالف شدید ظلم، زور، جنایت و خیانت بودند و تاکید بر حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) با دوستی، برادری، صفا و صمیمیت داشتند، چیزی که مقام معظم رهبری هم بارها بر آن تاکید داشته اند.
وی تاکید کرد: گروه های تکفیری همچون داعش، القاعده و غیره به دنبال خشن معرفی کردن دین مبین اسلام هستند و با معرفی اسلام دروغین سعی در عدم تشرف غیرمسلمانان به دین مبین اسلام را دارند، چیزی که تاثیرگذار نبوده و شاهد تشرف غیر مسلمان به دین جامع و کامل هستیم و باید بیش از بیش اسلام ناب محمدی(ص) گسترش داد.
امام جمعه مشهد با دعوت از عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) در اجتماع عظیم صادقیون، گفت: این اجتماع پرشور همه ساله در سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) راس ساعت 9 صبح در عرصه میدان شهدا برگزار می شود و حاضران در این مراسم به صورت دسته جمعی به سمت حرم مطهر رضوی مشرف می شوند تا این مصیبت عظمی را به محضر ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و آقا امام زمان(عج) تسلیت عرض کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.