قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که حمایت خود را از دولت قانونی ترکیه اعلام کرد، گفت: ترکیه در روزهای سخت تحریم در کنار ایران حضور داشت و مردم ایران دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنند.

 مردم ایران دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در  دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با وی با بیان این که ایران و ترکیه همواره در روزهای سخت در کنار یکدیگر بوده اند، افزود: مردم ایران دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنند.

وی با اشاره به کودتای نافرجام 25 تیر ماه سال جاری در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حق حاکمیت انسان‌ها بر سرنوشت خود حمایت می کند و بر این اساس کودتا علیه دولت قانونی و منتخب مردم یک کشور از نظر ایران محکوم است.

جبارزاده، ناکام ماندن کودتا در ترکیه را نشانگر غیرت ملی مردم این کشور و نهادینه شدن دموکراسی دانست و گفت: اعتقاد ما این است که رای مردم حق‌الناس است و با شکست کودتا در ترکیه در واقع حق‌الناس در این کشور حفظ شد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که حمایت خود را از دولت قانونی ترکیه اعلام کرد، افزود: ترکیه در روزهای سخت تحریم در کنار ایران حضور داشت و مردم ایران دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنند.

جبارزاده با بیان این که تروریسم مشکل انسان‌ها در همه نقاط دنیاست، گفت: جنگ با تروریسم در هر زمان وظیفه اصلی دولت‌هاست و این پدیده در هر شکلی که ظهور کند باید در مقابل آن ایستاد و با آن جنگید.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان سخنان خود گفت: از بازگشت زندگی عادی به میان مردم ترکیه خوشحالیم و امیدواریم روزهای آینده روزهای خوبی برای مردم جهان به خصوص ایران و ترکیه باشد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با تاکید بر این که تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه حائز اهمیت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کودتای اخیر نشان داد که حامی ملت و دولت ترکیه است.

فاهری چاغلار با اشاره به این که خوشبختانه با پشتیبانی مردم ترکیه، کودتا در این کشور ناکام ماند، افزود: یکی از مهم ترین ابعاد این کودتا این بود که مردم با شجاعت از دموکراسی دفاع کردند و این اتفاق باعث تقویت همبستگی ملت ترکیه شد.

سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهوری اسلامی ایران با همتای ترک خود و اعلام حمایت ایران از ملت و دولت قانونی ترکیه، گفت: روابط برادرانه دو کشور در گذشته نزدیک از امتحانات سختی عبور کرده و بار دیگر دیده شد که روابط ریشه داری بین ایران و ترکیه وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر این که کودتای نافرجام ترکیه هیچ تاثیر منفی جدی بر اقتصاد این کشور نداشته، خاطرنشان کرد: همه چیز در این کشور در حالت عادی است و مناسبات تجاری ترکیه با ایران طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

چاغلار همچنین از برپایی یک همایش اقتصادی بین تجار و صنعتگران ایران و ترکیه در تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امنیت در ترکیه به حالت عادی برگشته و گردشگران بدون هیچ دغدغه ای می توانند از این کشور دیدن کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.