قدس آنلاین- تبریز: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز سال ۲۰۱۸ و اهداف پیش‌بینی شده برای آن را سرآغازی در جهت توسعه، عمران و آبادانی هرچه بیشتر تبریز عنوان کرد.

تبریز ۲۰۱۸ سرآغازی بر توسعه همه جانبه شهر تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد حمیدی در جمع اساتید پارک علم و فناوری ربع رشیدی تبریز عملکرد و روند اجرایی برنامه‌های کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد استانی تبریز 2018 را تشریح کرد.

وی ضمن تشریح روند انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برای سال 2018 و عوامل دخیل در این انتخاب توسط سازمان همکاری کشورهای اسلامی این موضوع را اتفاقی مبارک توصیف کرد و اظهار داشت: از هر 57 سال برای یک کشور اسلامی این امکان وجود دارد تا شهری از آن کشور به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شود و ممکن است بعد از این مدت نیز، شهرمان تبریز به این عنوان انتخاب نشود ، لذا  این فرصتی است که باید از تمام داشته ها و توانمندی های خود جهت جذب توریست و معرفی تبریز آنچنان که در شان این شهر تاریخی است اقدام کنیم.

حمیدی در ادامه با اشاره به آورده اقتصادی گردشگرها برای مقاصد گردشگری افزود: هر گردشگر طی یک روز و شب اقامت در یک شهر، مبلغ 70 دلار آورده عاید آن شهر می کند و صنعت گردشگری بعد از خودروسازی و تولید تسلیحات، سومین صنعت سودآور در جهان است که می تواند اقتصاد شهر و منطقه را دچار تحول کند.

وی افزود : نکته مهم و قابل تامل در مورد تبریز 2018 این است چنانچه در این زمینه کوتاهی شده و اهداف پیش‌بینی شده محقق نشود، این موضوع تهدیدی برای عناوین دیگر تبریز خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز، سال 2018 و اهداف پیش بینی شده برای آن را سرآغازی در جهت توسعه، عمران و آبادانی هرچه بیشتر تبریز عنوان کرد و گفت: شهرداری تبریز آمادگی دریافت هر طرحی که بتواند در راستای جذب گردشگر و ارائه خدمات به میهمانان ایفای نقش کند را دارد.

در این نشست طرح‌هایی در زمینه  شهر الکترونیک و معرفی تبریز با استفاده از ابزارهای ویژه توسط اساتید پارک علم و فناوری ارائه و مورد استقبال معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.