شخص موسوم به «مجتهد» که گفته می‌شود از خاندان آل سعود است، تشکل شورای ریاستی در یمن را که عربستان و متحدانش را نادیده گرفت، مایه تحقیر پسر شاه دانست.

افشاگری مجتهد درباره تحقیر پسر شاه عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، «مجتهد» حساب توئیتری که برخی اخبار محرمانه از داخل عربستان را منتشر می‌کند، اعلام کرد که «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان با اقدام اخیر حوثی‌های یمن، تحقیر شده است.
جنبش انصارالله (الحوثی) به همراه حزب کنگره ملی یمن به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع این کشور، روز گذشته، تشکیل شورایی ریاستی را اعلام کردند که اداره امور کشور را مأموریت خود اعلام کرد.
در زمانی که مذاکرات صلح یمن بی هیچ نتیجه‌ای از قبل از ماه رمضان به میزبانی کویت و با حضور هیأت میهنی (انصارالله و کنگره و دیگر احزاب داخلی یمن) و هیأت ریاض (هیأت دولت مستعفی که در ریاض عربستان مقیم شده است) ادامه دارد، اعلام تشکیل این شورا، برای عربستان و هیأت ریاض سخت گران آمده است.
مجتهد در توئیتی نوشت: تشکیل این شورا تحقیر بن سلمان (وزیر دفاع) بود. توافقی که حاصل شد مثل یک آب دهان غلیظ در صورت کسی بود که مستحقش بود زیرا او ارتش را رها کرده و در خارج از کشور ولگردی می‌کند.
مجتهد افزود: با آنکه اعلام توافق، بر خلاف قطعنامه شورای امنیت درباره یمن بود، اما شورا تازمانیکه آمریکا حوثی‌ها را بر عصبی کردن سعودی‌های تواناتر از القاعده می‌بیند، آن را نادیده خواهد گرفت.
این شخصیت سعودی ناشناس افزود: سوال مهم الان اینست، آیا جنبش الحراک الجنوبی (در یمن) با کمک و هماهنگی امارات، اعلام جدایی از [یمن شمالی] می‌کند یا خیر؟
یمن از دو سال گذشته شاهد تنش سیاسی و نظامی است. عربستان ششم فرودین سال گذشته  چهارگوشه یمن را هدف حملات خود قرار داده و هنوز موفق نشده اهدافش را محقق کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.