قدس آنلاین: ششمین اجتماع عظیم صادقیون همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و عزاداران جعفری در مشهد برگزار شد.

ششمین اجتماع عظیم صادقیون در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرارسیدن ۲۵ ماه شوال سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع)ششمین اجتماع عظیم صادقیون در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد.
این اجتماع عظیم با حضور مرجع عالیقدر آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام نهاوندی معاون پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان و عموم مردم عزادار برگزار شد.
این مراسم ساعت ۹ صبح از عرصه میدان شهدا آغاز شد و در ساعت ۱۰:۳۰ صبح و پس از تلاوت کلام وحی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی، حاضران در این اجتماع جهت عرض تسلیت به محضر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.
در حاشیه این اجتماع، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: امام صادق(ع) در طول مدت ۳۴ سال امامت خود ضمن زنده کردن مذهب شیعه، به آن حیات دائمی بخشیدند.
وی افزود: امام صادق(ع) در انتهای دولت بنی امیه و ابتدای دولت بنی عباس زندگی می‌کردند و در مدت امامت خود به نشر معارف اسلام و قرآن پرداختند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: جامعه کنونی ما بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ، اخلاق و معارف اسلامی است و باید سبک زندگی جعفری را در میان عموم مردم و به ویژه جوانان که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، ترویج دهیم.
همچنین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی هم گفت: امام صادق(ع) در حوزه‌های اخلاق، عرفان، معارف، دانش، علم و غیره شیعیان را هدایت کردند تا در مسیر حق حرکت کرده و گمراه نشوند.
وی افزود: ششمین امام شیعیان در جهت حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی با دشمنان مبارزه کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جامعه کنونی باید با مطالعه، تحقیق و تفکر در درس‌های اخلاقی ائمه اطهار به ویژه امام جعفر صادق(ع) که رئیس مذهب تشیع هستند، الگوهای علمی و عملی‌ را پیاده کرد تا حیاتی پاک، طیبه و با آرامش کامل در سرای آخرت داشته باشیم.
همزمان با برگزاری این اجتماع پرشور، پیکر پاک و مطهر ۱۱ شهید دفاع مقدس در چند نقطه از خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده شد و در مشهد نیز پیکر پاک و مطهر دو شهید والامقام که در عملیات‌های والفجر ۸ و بدر در مناطق مجنون و شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، تشییع شد.
در پایان این اجتماع عظیم مردمی، آیت‌الله علم‌الهدی در سخنرانی که در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تبیین ضرورت نشر و ترویج معارف امام صادق(ع) و گسترش هر چه بیشتر سبک زندگی جعفری در میان عموم شیعیان به ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی پرداخت.
این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله علم‌الهدی به پایان رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.