۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 406853

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: با توجه به شرایط متابولیسمی، جنسیت، قد و وزن افراد میزان نیاز به گروه‌های مختلف غذایی متفاوت است.

 تفاوت رژیم غذایی براساس گروه‌های خونی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد هاشمی ــ دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران درباره تفاوت نوع رژیم غذایی بنا به نوع گروه‌های خونی اظهار داشت: بدن انسان نخست به‌واسطه تأمین انرژی برای فعالیت‌های روزانه و در مرحله بعد برای تأمین مواد اولیه جهت ترمیم یا رشد و نمو بافت‌های فرسوده به مواد غذایی نیاز دارد، از نظر نوع و میزان مواد اولیه برای بشر استانداردی وجود دارد که تحت شمای هرم غذایی برای افراد مشخص می‌شود.

وی افزود: در این هرم گروه‌های مختلف غذایی را به پنج دسته اصلی گروه‌های نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت و پروتئین‌ها، میوه‌جات و سبزیجات تقسیم کردند.

هاشمی در ادامه گفت: با توجه به شرایط متابولیسمی، جنسیت، قد و وزن افراد میزان نیاز به گروه‌های مختلف غذایی متفاوت است.

وی افزود: اینکه گروه‌های خونی تعیین‌کننده نیازمندی‌های مواد غذایی بدن باشند، مبنای علمی محکمی نداشته و پیروی از آن روش مناسبی برای دستیابی به سلامتی نیست.

هاشمی با بیان اینکه رژیم غذایی افراد باید واجد تنوع باشد و همه گروه‌های غذایی را در بر گیرد، به بسیج پزشکی گفت: همچنین باید بین این گروه‌های غذایی یک تعادل برقرار شده باشد و با میزان فعالیت بدن تناسب داشته باشند.

وی افزود: اگر بر اساس گروه‌های خونی افراد را ملزم به مصرف یکی از گروه‌های مواد غذایی کنیم یا اینکه از مصرف برخی از گروه‌های غذایی دیگر منع کنیم مبنای علمی نداشته و صحیح نیست و می‌تواند منجر به سوء تغذیه و از دست دادن سلامت شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: علم طب پویا و رو به تکامل است و مرزی بین دو علم سنتی و علم روز وجود ندارد و در ادامه یکدیگر قرار گرفتند، اساساً یکی از راه‌های تأمین کننده سلامت انسان شیوه زندگی افراد است؛ همچنین نوع تغذیه و میزان فعالیت بدنی بسیار مهم است و باید برای دستیابی به این هدف از نظر متخصصین استفاده کنند، هر روش و مطلبی که توسط مراجع علمی پشتیبانی نمی‌شود قابل اعتماد نیست و چه‌بسا آسیب رسانی هم داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.