۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 414692

قدس آنلاین: یکی از مسائلی که در حوزه مهدویت ذهن علاقمندان را دغدغه مند می کند مسئله ویژگی های امام مهدی(عج) هنگام ظهور است تا به وسیله آنها، امام(عج) شناخته شود.

ظاهر امام عصر(عج) هنگام ظهور

به گزارش قدس آنلاین، یکی از مسائلی که در حوزه مهدویت ذهن علاقمندان را دغدغه مند می کند مسئله ویژگی های امام مهدی(عج) هنگام ظهور است تا به وسیله آنها، امام(عج) شناخته شود.

حجت الاسلام خدامراد سلیمیان، پژوهشگر مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی خود در این باره می نویسد:

از مواردی که شيعه و اهل سنّت درباره آن رواياتی ذکر کرده‌اند، ويژگی‌های حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور است.

امام رضا(ع) فرمودند: «... قائم(ع) آن است كه چون ظهور كند، در سن پيران است و سيماي جوان دارد. نيرومند باشد تا جايي كه اگر دست به بزرگ‏ترين درخت زمين اندازد، آن را از جا بكند و اگر ميان كوه‏ها نعره كشد، سنگ‏هاي آنها از هم بپاشد».

اميرالمومنین امام علي(ع) برخي از ويژگي هاي ظاهري جسماني ايشان در عصر ظهور را ـ بالاي منبرـ چنين وصف فرموده اند: «مردي از فرزندانم در آخرُالزمان ظهور مي‏كند. رنگش سفيد آميخته به سرخي و شكمش برآمده است. دو رانش ستبر و هر دو شانه‏اش قوي است. در پشتش دو خال است، مانند مهر؛ يكي به رنگ پوستش و يكي چون مهر نبوّت پيغمبر».

آن ‏حضرت(ع) همچنين فرموده اند: «... او مردي است بلندپيشاني، داراي بيني باريكي كه ميانش اندك برآمدگي دارد. برآمده شكم، داراي ران‏هاي درشت و پهن است. خالي بر ران راست او است. ميان دو دندان پيشين او گشاده است... ».

امام باقر(ع) نيز در وصف آن حضرت(ع) فرمودند: «... او شخصی است سرخ و سفيد، دارای چشمانی گرد و فرورفته، ابروانی پرپشت و برجسته و شانه‏ای پهن...».

امیرالمومنین امام علی(ع) فرموده اند: «مهدي داراي چشماني سياه و درشت است. موهايي مجعد و خالي بر گونه دارد...».

امام باقر(ع) با بيان اينکه ايشان در کمال جواني ظهور خواهند کرد، فرموده اند: «مهدي در حالي قيام خواهد كرد كه يك تار موي سفيد در سر و محاسن او ديده نمي‏شود».

و همين معنا در كلام نوراني امام مجتبي(ع) آمده است كه حضرت مهدي(عج) در سن و سالي كمتر از چهل، ظهور خواهند كرد.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.