مترجم و مفسر قرآن کریم با انتقاد از تلویزیون به علت اکران برنامه‎های جذاب در اوقات مخصوص به نماز گفت: مبارزه درخوری با موانع اثرگذاری فرهنگ دینی نمی‌شود.

مبارزه درخوری با موانع اثرگذاری فرهنگ دینی نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، ابواالفضل بهرام‎پور مترجم و مفسر قرآن کریم به مناسبت روز جهانی مساجد درباره موانع و مشکلات پیش روی مساجد گفت: انسان در اجرای هر برنامه دینی و فرهنگی نیاز به دو عنصر «موانع مفقود» و «مقتضیِ موجود» دارد، به این معنا که مثلاً هر اندازه جلسات قرآنی در سطح جامعه گسترش یابد، اما نسبت به ناهنجاری‎های اجتماعی فعالیتی صورت نگیرد، جلسات قرآن اثرگذاری معنوی خود را از دست خواهد داد، بنابراین موانع نیز باید برطرف شود. 

وی با انتقاد از فضای فرهنگی و رسانه‎ای کشور نسبت به کم‎تفاوتی مسئولین نسبت به رفع موانع معنوی مردم برای ورود به اماکن مقدسی مانند مساجد تصریح کرد: در اصلاح فرهنگ جامعه نیز باید همزمان با موانع اثرگذاری فرهنگ دینی مبارزه شود، متأسفانه تاکنون آنطور که شایسته است با این موانع مبارزه نشده است، بنابراین شاهد رکود فرهنگ عمومی در جامعه هستیم. حال به مناسبت باید عرض کنم که اکنون رسانه‎های عمومی از جمله تلویزیون با اکران برنامه‎های جذاب در ساعات مخصوص به نماز مانعی برای ورود اقشار مختلف جامعه مخصوصاً جوانان و نوجوانان به مساجد ایجاد می‎‌کنند؛ پس چه زمانی باید به مسجد بروند؟! بنابراین باید نسبت به برطرف کردن این مانع اقدامات لازم را انجام دهند. 

بهرام‎پور با اشاره به برخی کارکردهای مساجد در دوران انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه جنبشهای مردمی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از مساجد برای جذب اقشار مختلف مردم در ایام سال برنامه‎های مختلف فرهنگی، مذهبی و تفریحی می‎گذارند که امیدواریم روز به روز این حرکات گسترش یابد. از سوی دیگر مساجد باید نقطه ارتباط مردم با نهادهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشند و اوقاتی را به دعوت از مسئولین برای دیدارهای مردمی اختصاص دهد. با این کارها می‎توان کارکرد مساجد را چند منظوره و از آن فضای خشک و بی‎روح خارج کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.