دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: یکی از مهمترین اهداف پیامبران تحقق امنیت برای تمام بشریت و نابودی ظلم و ستم بوده است که متأسفانه جهان امروز از افراط‌گرایی و تروریسم و نبود امنیت در رنج است.

دور شدن از اجرای احکام الهی، جامعه بشری را با نبود امنیت مواجه می‌‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در خطبه‌‌های نماز جمعه در مرکز دارالاسلام شهر لندن، با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد به ویژه بیت‌الله الحرام گفت: خداوند تبارک و تعالی کعبه را محل امنی برای انسانها حتی گناهکاران قرار داده است و مهم‌ترین هدف پیامبران نیز ایجاد صلح و آرامش و امنیت برای همه افراد جامعه و مبارزه با انواع ظلم و ستم نسبت به حقوق دیگران بوده است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: دیدگاه اسلام درباره تحقق امنیت اجتماعی بر اساس ایمان به خداوند است، چرا که امنیت جز در پرتو ایمان به خدا و رهبری الهی جامعه و تأسیس نظام الهی محقق نمی‌‌‌شود و بدون استقرار این نظام، امنیت در جوامع بشری هرگز ایجاد نخواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: دور شدن از اجرای احکام الهی، جامعه بشری را با نبود امنیت مواجه می‌‌کند و افزایش پدیده ناامنی در منطقه ما و همه نقاط جهان منتشر شده است و همچنین پدیده استعمار ملتها، نتیجه همین دور شدن از اجرای احکام الهی است.

وی با اشاره به مساجد در دین اسلام گفت: در دین اسلام مساجد دو نوع هستند، مساجدی که بر اساس تقوا و مساجد ضرار که بر اساس نشر اندیشه افراط‌گرایی تأسیس شده‌اند.

آیت‌الله اراکی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جهان اسلام آن است که مسجدالحرام به وسیله سارقان بیت‌الله الحرام اشغال شده، چنان ‌که در حدیثی این توصیف آمده است که رسول خدا (ص) صفت سارقان مسجدالحرام را ذکر کردند، یعنی کسانی که همه منافع این مسجد را به سرقت می‌‌برند و مسجدالحرام را تبدیل به معدن و مرکزی برای فساد و تروریسم می‌‌کنند، لذا از خداوند متعال مسألت داریم که خانه خود را از شر کسانی که در زمین فساد به راه می‌‌اندازند، نجات دهد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در بخش دیگری از خطبه‌‌های خود خواستار دفاع از مظلومیت ملتهایی شد که در معرض ظلم و تروریسم قرار گرفته‌‌اند مانند ملت یمن، فلسطین، عراق و سوریه.
وی همچنین تأکید کرد: خواسته‌های ملت بحرین که شامل برگزاری انتخابات آزاد، از بین بردن تبعیضات مذهبی و توقف سلب تابعیت شهروندان با اصالت بحرینی است، خواسته‌‌هایی به حق است که همه قوانین و میثاقهای بین‌‌المللی آنها را قبول دارند. حاکمان بحرین هم دارای اصلیت غیربحرینی هستند که برخی قدرتهای منطقه آنها را بر این کشور مسلط کرده‌‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.