رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان اینکه دشمن اهمیت محوریت مساجد در کارهای فرهنگی را فهمیده است، گفت: سناد کاملاً معتبری از اعترافات جاسوسهای آمریکایی نسبت به سرد کردن این کانون مهم عبادی داریم تا جلوی کارکردهای اصلی آن را بگیرند.

 اسناد معتبری از برنامه‌ جاسوسان آمریکایی در مقابله با مساجد داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره برترینهای مساجد امروز یکم شهریورماه با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، ائمه جماعات تهران، سرداربهشتی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات، دست اندرکاران نمونه مساجد و جمعی از فرماندهان و اعضای بسیج  در ستاد سپاه سیدالشهدای استان تهران برگزار شد.
در این مراسم، سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران ضمن بیان اینکه این اولین جشنواره سپاه حضرت سیدالشهدا در سال جاری با هماهنگی امور مساجد استان است، گفت: ما جلسات خوب و مستمری با رئیس امور مساجد، حجت‎الاسلام علی‌اکبری و همکاران بزرگوار ایشان در جهت ارتقای شورای فرهنگی مساجد داشتیم و در این راستا برنامه‎ریزی کردیم.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به دو سال با هیئت امنا و اجرایی مساجد جلساتی برگزار کرده است، خاطرنشان کرد:  خروجی این جلسات، ارتباط و تعامل ارزشمند با پایگاه‎های بسیج و متولیان مساجد از جمله ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد بود. تا قبل از برگزاری این جلسات، مقداری فاصله میان سپاه و متولیان مساجد مشاهده می‎شد که الحمدلله برگزاری اینگونه جلسات فاصله‎ها را به حداقل رساند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از سنتهای خداوند جایگاه رفیع بخشیدن به مساجد است، گفت: خداوند متعال بشر را که خلق کرد و تمام سنتها را برای سعادت و تعالی دنیوی و اخروی او فراهم کرد و جایگاه رفیع مساجد از جمله این سنتهاست. حال انسان برای تعالی خود در ابعاد الهی و اجتماعی نیاز به دو ابزار مستحکم دارد: برای تعالی روحی و آسمانی شدن،‌ نیاز به ارتباط با خداوند و برای حضور در اجتماع و تعالی اجتماعی، نیاز به ارتباط با مردم دارد.
وی با اشاره به اینکه مسجد کانون عبادات است، گفت: عبادات برای پیوند انسان با خداوند است یعنی عبودیت خداوند پیوند با مبدأ کمال، بالاترین رتبه و ارتباط با اوج آسمانهاست. هر انسان عاقلی این فرصت را از دست نمی‎دهد و مسیر عبادت را انتخاب می‌کند، حال کانون عبادت، مسجد است. این مکان مقدس قطب عبادت و ارتباط عمیق با خداوند متعال است، بنابراین خداوند و عترت(ع) انسانها را تشویق به حضور در مساجد کرده‎اند.
نقدی ضمن تأکید بر اینکه کانون خانواده مهم‎ترین مرکز تعالی اجتماعی است، تصریح کرد: از آنجایی که خانواده مهم‎ترین کانون رشد و تعالی اجتماعی است، آموزه‎های دینی تأکیدات فراوانی روی خانواده کرده‌اند و ابتدای این نهاد اجتماعی با ازدواج صورت می‎گیرد که در احادیث داریم «مَن تَزَوَّجَ فقد أحرَزَ نِصفَ دِینِهِ؛‌ هرکس ازدواج کند، نصف دینش را احراز کرده است» و از سوی دیگر تأکیدات فراوانی برای صله رحم شده است، زیرا همان طور که گفتیم، پیوند انسانها با یکدیگر لازمه تعالی است.
وی ضمن بیان اینکه مسجد، کانون هر دو ارتباط تعالی‎بخش با خدا و جامعه است، خاطرنشان کرد: بنابراین مسجد نقطه پیوند تمام آحاد جامعه است و راه تعالی‎اش از این مکان مقدس صورت می‎گیرد. در یک محله مسجدی که پررونق و دارای برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی متعددی باشد، محله‎ای با امنیت خوب و آرام و تعالی‎بخش را شاهد خواهید بود و اگر مسجدی کم‎رونق را ببینید، شاهد گسستگی آن محله خواهید بود. بنابراین رشد و افول یک محله یا شهر بستگی به رشد و افول مساجد دارد. 
نقدی از مهم‏‎ترین برنامه‎های دشمن را مبارزه با مساجد دانست و گفت: مسجد مهم‎ترین مرکز جهت رسیدگی به مشکلات اجتماعی، آگاهی از ظرفیتهای نهفته انسانی و رشد فرهنگی جامعه است، به همین علت دشمنان بشریت در حال مبارزه با این اماکن مقدس هستند. در این ایام که مصادف با سالروز آتش زدن مسجدالاقصی است، صهیونیستها باز هم در حال تخریب آن مکان مقدس هستند، زیرا هویت جامعه اسلامی را این مکان حفظ کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با هشدار نسبت به اینکه دشمنان نظام جهوری اسلامی برای مساجد برنامه‎های کلان دارند، تصریح کرد: از آنجایی که از مهم‎ترین کانونهای فرهنگی و دینی، مساجد هستند و تاکنون ثمرات فراوانی از این مکان کسب کردیم، دشمن سالهاست که نسبت به کم کردن ارزشهای والای مساجد برنامه‎ریزیهای کلان کرده است و سعی در تهی کردن این ارزشها دارد تا بتواند آنجا را از یک نهاد اجتماعی تبدیل به نهاد فردی کند، طوری که مسلمانان صرفاً برای عبادات فردی بروند و نسبت به امور اجتماعی بی‎تفاوت باشند.
نقدی با اشاره به اینکه عدم کار فرهنگی در مساجد از القائات دشمن است، افزود: اکنون که دشمن اهمیت محوریت مساجد در کارهای فرهنگی را فهمیده است، به دنبال خنثی کردن اثرگذاری این مکان مقدس در جامعه هستند و ما اسناد کاملاً معتبری از اعترافات جاسوسهای آمریکایی نسبت به سرد کردن این کانون مهم عبادی داریم تا جلوی کارکردهای اصلی آن را بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه باید برای جوانان و نوجوانان برای ورود به مساجد جاذبه ایجاد کنیم، اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ابزارهای مختلف سعی در انحراف جوانان ما دارند تا جلوی تعالی و رشد معنوی آنها را بگیرند که یکی از این برنامه‎ها جلوگیری از ورود آنان با مساجد است. ما نیز وظیفه داریم برای آنها جاذبه ایجاد کنیم تا آنها مسجد را محل امید خودشان بدانند. در این بین بسیج مساجد، از مهم‎ترین پایگاه‎های جذب جوانان عزیزمان به مساجد هستند و وظیفه سنگینی در این باره بر دوش دارند.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان مساجد، ائمه جماعات، خادمین مساجد،‌ فرماندهان پایگاه‎های بسیج و فعالان فرهنگی مساجد تقدیر به عمل آمد که اسامی آنان به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام پولادی، امام جماعت مسجد بقیةالاعظم اسلامشهر؛ حجت‎الاسلام محمد فرجی، امام جماعت و فرمانده پایگاه مسجد صاحب‎الزمان شهرستان پاکدشت؛ حمید فریدونیان، مسئول کانون فرهنگی مسجد صاحب‎الزمان(عج) شهر قدس؛ رضا شعبانعلی، فرمانده پایگاه بسیج نصر شهرری، فاطمه دیوبندی، فرمانده پایگاه خواهران مهدیه قرچک و مسجد امیرالمؤمنین شهریار با چهار شهید مدافع حرم برترین مسجد انتخاب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.