قدس ‌آنلاین- بیرجند: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سلامتکده طب سنتی بیرجنداز ۱۶ مردادماه راه‌اندازی شده و روزانه ۳۰ بیمار در این سلامتکده ویزیت می‌شوند.

فعالیت سلامتکده طب سنتی درشهرستان بیرجند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، فرشید عابدی درجمع اصحاب رسانه افزود: در بحث سلامتکده طب سنتی کشور ما 500 سال مرجعیت پزشکی را در دنیا دارد و حکیم ابوعلی سینا طب تعادل را ابداع کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث طب سنتی باید به صورت آکادمیک و علمی باشد گفت: در این راستا باید از متخصصان این طب برای درمان استفاده شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خرده فرهنگ‌های بیرجند طب سنتی را پذیرفته‌اند اما در حال حاضر به دلیل نداشتن فضا و نیروی متخصص نتوانستیم یک مکان بزرگی را برای سلامتکده طب سنتی ایجاد کنیم اظهار داشت: در این راستا با همکاری اداره اوقاف، مکانی در شهدای باقریه در اختیار دانشگاه قرار داده شد که کار خود را موقتاً شروع کند.

عابدی تصریح کرد: از 16 مردادماه سلامتکده طب سنتی راه‌اندازی شد و روزانه 30 بیمار در این سلامتکده ویزیت می‌شوند که نشان دهنده این است که خواستگاه درستی را پیش‌رو گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به سمت دانشکده طب سنتی قدم برداریم و همچنین در حال حاضر تمامی اطلاعات در سلامتکده طب سنتی ثبت شده و این حوزه باید تخصصی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: بحث توریسم درمانی یا گردشگری سلامت اقدام مشترکی است که بین وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی انجام ‌می‌شود که در این زمینه نیازمند شرکت‌های قوی هستیم که بتوانند شرایط گردشگری با هدف درمان را مهیا کنند و گردشگران زیادی از کشورهای دیگر به استان ما سفر کنند.

وی افزود: این مجوز توسط سازمان گردشگری انجام می‌‌شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز آن را تأیید خواهد کرد و شرکت‌های خصوصی هم باید وارد این عرصه شوند و مجوز‌های لازم در این زمینه کسب کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در بیمارستان‌های استان باید فضایی فراهم شود تا گردشگری که با هدف درمان به استان می‌آید از امکانات خوبی برخوردار شود و خدمات خوبی در زمینه گردشگری و سلامت ارائه شود.

عابدی با اشاره به اینکه جذب توریسم درمانی برای استان خراسان جنوبی کمی مشکل خواهد بود بیان کرد: خوشبختانه در بحث جراحی مشکلی نداریم اما هنوز فضای فیزیکی خوبی برای این کار فراهم نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان رازی با اتاق‌های بسیار مجهز خواهیم توانست بحث توریسم درمانی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.