قدس آنلاین: روز گذشته در خصوص شبکه های مجازی گزارشی ارائه شد که به وضعیت جوانان کشور و تهاجم ضد فرهنگی دشمن گریه کردم.

توصیه های اینترنتی آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیروز در دیدار با وزیر ارتباطات طی سخنانی گفت: باید وضعیت اقتصادی و معیشتی در کشور بهتر شده و مردم این بهبود وضعیت را درک کنند.


وی عنوان کرد: یکی از مشکلات یارانه هاست که به عنوان بلا به مردم تحمیل شده در حالی که شخصیت‌هایی که دارای حقوق‌های نجومی هم هستند از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند.


این مرجع تقلید با اشاره به قاچاق ها گفت: روزانه صد ها کانتینر بدون مجوز به کشور صادر می‌شود و قاچاق کالا صورت می گیرد و باید بدانیم که رفع مشکلات اقتصادی بدون در نظر گرفتن جلوگیری از این قاچاق ها امکان پذیر نیست.


آیت الله مکارم شیرازی به موضوع بیکاری اشاره کرد و گفت: بیکاری عامل بسیاری از ناهنجاری ‌ها در جامعه اسلامی است و البته اقداماتی نیز صورت گرفته اما باید توسعه بیشتری یابد.


وی با اشاره به موضوع فضای مجازی گفت: در این خصوص تیم مشخصی متشکل از کارشناسان برجسته در حوزه فضای مجازی تشکیل شده است که بر اساس گزارش آنها، افراد با عضویت در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات خود را در اختیار این شبکه قرار می‌دهند.


این مرجع تقلید گفت: تلگرام با دسترسی به اطلاعات می‌تواند رخدادهای مختلف را رقم بزند، همانطور که دشمن در فتنه 88 نیروی مردمی را برای اعلام مخالفت‌ها منسجم کرد و این بسیار خطرناک است.


آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فاجعه منا گفت: در این خصوص فیلم هایی ارائه شد اما این شبکه تلگرام همه آنها را حذف کرد.


وی گفت: بر اساس آمار بخش قابل توجهی از مردم پنج تا 9 ساعت در روز با تلگرام ارتباط دارند در حالی که کشورهای غربی در ماه 16 ساعت از این شبکه استفاده می‌کنند.


این مرجع تقلید گفت: این فضا مشکلات بسیاری به بار آورده که نمونه آن توهین به مقدسات دینی، علما، مراجع و همچنین افت تحصیلی دانش آموزان بوده است.


آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: ترویج وسیع ناهنجاری‌های غیر اخلاقی به ویژه ارتباط نامشروع با محارم مورد توجه قرار گرفته است.


وی گفت: باید شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی ایجاد شود که این راهکاری برای رفع مشکل شبکه اجتماعی تلگرام است.


این مرجع تقلید به گزارش های ارائه شده در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و گفت: روز گذشته در این خصوص گزارشی ارائه شد که به وضعیت جوانان کشور و تهاجم ضد فرهنگی دشمن گریه کردم.


آیت الله مکارم شیرازی گفت: البته این درد بی‌درمان نیست، دولت از پهنای باندی که در اختیار تلگرام قرار می‌دهد درآمدزایی می‌کند اما این درآمد ارزش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را ندارد.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.