مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی از صدور مجوز بهداشتی برای بیش از ۲۲۳میلیون دلار کالاهای مرتبط با دام و طیور خبر داد.

صدور مجوز بهداشتی صادرات بیش از ۲۲۳ میلیون دلار کالا به سایر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی همزمان با هفته دولت با اعلام خبر فوق افزود: این میزان صادرات طی سالهای حضور دولت تدبیر و امید از سال 1392 تا 1394 انجام شده است.

دکتر مجید روحانی نژاد اعلام داشت: صادرات میزان کالای یادشده به بیش از 21کشور در اقصی نقاط جهان صورت گرفته است و تمامی موارد فوق فقط با مجوز دامپزشکی استان قابلیت صادرات را پیدا کرده است.

وی از کاهش خطرات بالقوه و بالفعل تهدید کننده بهداشت جمعیت دامی استان از طریق پیاده سازی و نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای حمل و نقل دام زنده و فرآورده های خام دامی، ساماندهی ناوگان حمل و نقل دام و طیور و فرآورده های خام دامی از طریق ثبت در سامانه یکپارچه قرنطینه، تخصیص کد شناسه و رهگیری معتبر اختصاصی، هویت دار نمودن دام سبک و سنگین ، برخورد با موارد دام قاچاق و حمل و نقل غیرمجاز دام زنده و فرآورده های خام دامی و قرنطینه نمودن کانون های بیماری  به عنوان بخشی از دستاوردهای دامپزشکی استان در حوزه قرنطینه و امنیت زیستی طی سال های 92 تا 94 دانست.

روحانی نژاد یادآور شد: طی نظارت های صورت گرفته در مدت یادشده و بر اساس مجوزهای صادر شده، تخم مرغ خوراکی با میزان صادرات 106 هزار تن، بیشترین رقم وزنی و کرک بزی با ارزش دلاری 68 میلیون دلار، بیشترین ارزش دلاری را در بین کالاهای صادرشده به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.