قدس آنلاین – سبزوار : معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سبزوار گفت : طی سه سال گذشته دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته است.

نخستین مرکز مطالعات هنر شیعی در سبزوار  ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حسین میردشتی که در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار سخن می گفت با بیان اینکه  ظرف سه سال گذشته تلاش زیادی صورت گرفت تا موضوع گردشگری سبزوار به عنوان یک ظرفیت اشتغالزایی درآمد، افزود : متاسفانه بی تدبیریهای گذشته در حوزه معرفی توانمندیهای گردشگری این شهرستان سبب شده است سبزوار همچنان به عنوان یک مکان گذری برای زائران و مسافران تعریف  شود .

وی ادامه داد :  این در حالیست که شهرستان سبزوار  با هزار و 200 اثر تاریخی و 161 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی زمینه مناسبی را برای جذب گردشگران دارد اما برخی مسئولان نسبت به موضوع گردشگری این شهرستان بی تفاوت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار با تاکید بر عبور سالانه 20 میلیون زائر حرم مطهر امام رضا(ع) از این شهرستان اظهار داشت : تبدیل سبزوار از شهری گذری به شهر مقصد محور برای زائران و مسافران زمانی محقق می شود که بتوان ظرفیتها و توانمندی های آن را معرفی کرد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار سبزوار نیز همچنین با بیان اینکه  ایجاد بازارچه های سوغات، خانه های تاریخی و احیا کاروانسراها ،  ازجمله اقدامات اداره میراث فرهنگی، در این خصوص می باشد  یاد آور شد : برپایی نمایشگاه در سطح خراسان رضوی و کشور، فراهم آوری تسهیلات لازم برای هنرمندان در عرصه صنایع دستی و برگزاری تورهای بومگردی و طبیعت گردی از دیگر اقداماتی است که جهت معرفی ظرفیتهای گردشگری سبزوار اجرا شده اند.

سلیمانی ادامه داد: نخستین مرکز مطالعات هنر شیعی نیز با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و معاونت علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در جوار آرمگاه کاشفی سبزوار ایجاد می شود. /   انتهای پیام  

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.