بر اساس تازه‌ترین گزارش قیمت خرده‌فروشی بانک مرکزی، به روال چند هفته گذشته، روند افزایشی قیمت مرغ متوقف و معکوس شده است. اما در مقابل تخم مرغ و قند و شکر بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

افزایش قیمت تخم‌مرغ و قندوشکر / مرغ همچنان رو به پایین

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی گزارش قیمت خرده‌فروشی مواد غذایی را در هفته منتهی به 29 مرداد 95 منتشر کرده است. بر اساس این گزارش قیمت‌ 6 گروه از مواد غذایی در مقایسه با هفته قبل از 29 مرداد، افزایش داشته و قیمت 4 گروه دیگر ثابت مانده است. بیشترین افزایش قیمت مواد غذایی مربوط به افزایش 2.8 درصدی قیمت روغن نباتی است که قیمت آن برای ماه‌های متوالی بدون تغییر مانده یا تورم کمتر از یک درصدی را تجربه کرده بود.

بیشترین افت قیمت هم مربوط به افت 9.1 درصدی قیمت قند و شکر و 8.1 درصدی گوشت مرغ است. دو کالایی که در هفته‌های گذشته افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

قیمت‌ها اما در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل نوسانات قابل توجهی داشته‌اند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به رشد 23.8 درصدی قیمت تخم مرغ است. قیمت قند و شکر نیز 10.9 درصد افزایش یافته است. در مقابل بیشترین افت قیمت مربوط به افت 8 درصدی قیمت میوه‌های تازه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.