قدس آنلاین/ مریم سادات کاظمی: ویروس بیماری «آبله» که در قرن نوزدهم میلادی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند، به دلیل گرم شدن کره زمین بار دیگر فعال شده است. از سال ۱۹۸۰ میلادی و با اقدام‌های سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون همگانی این بیماری انجام شد و به نظر می‌رسید برای همیشه ریشه کن شده است.

هیولای «آبله» بیدار می‌شود!

همچنین محققان بتازگی دریافتند، بیماری سیاه زخم نیز در لاشه یخ زده یک گوزن در روسیه شناسایی شد و موجب ابتلای 24 نفر و مرگ یک کودک شد. در این شرایط ضدعفونی منطقه ای به وسعت بیش از 12 هزار کیلومتر مربع صورت گرفت.
گروهی از محققان معتقدند که بعضی از ویروس‌های مرگ‌بار زیر لایه‌های یخ و خاک‌های منجمد مدفون شده‌اند که گرم شدن زمین و ذوب شدن این یخ‌ها خطر فعالیت دوباره این ویروس‌ها را در پی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرعت گرم شده روسیه به طور متوسط 5/2 برابر افزایش یافته است. 
البته مدیر واحد بیماری‌های نوظهور انستیتو پاستور اعلام کرده است که انتقال ویروس‌های آبله و زرد زخم از طریق حیوان به انسان چندان شایع نیست. همچنین سازمان بهداشت جهانی می‌تواند واکسیناسیون لازم برای مقابله با این بیماری‌ها را انجام دهد. واکسن آبله تنها در یک نوبت مؤثر خواهد بود.

منبع:www.Top Santé.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.