قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، گفتمان اقتصادی را گفتمان پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کرد.

گفتمان اقتصادی ؛ پیروز انتخابات ۹۶

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمد نبی حبیبی در دیدار صمیمانه با مدیر مؤسسه فرهنگی قدس که روز گذشته در دفتر این مؤسسه برگزار شد به تحلیل مسایل سیاسی، حزبی و پیش بینی‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در سال آینده،
پرداخت.
وی در این جلسه 2 ساعته و در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده به نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: اگر دولت آقای روحانی به دنبال گفتمانی تعیین کننده برای جلب رضایت مردم در انتخابات پیش روست، باید در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمان اقتصادی نگاه ویژه داشته باشد.وی با اشاره به نارضایتی عموم مردم از وضعیت اقتصادی موجود به دلیل رکود، گرانی و بیکاری، اظهارداشت: دولت یازدهم در فرصت باقی مانده فقط باید به دنبال تغییر در مسایل اقتصادی و در نتیجه نظر مردم باشد.  
حبیبی با اشاره به ورود این حزب به انجام مذاکرات و شروع جلسات ائتلافی از سه ماه پیش برای تصمیم گیری درباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: به طور قطع هنوز هیچ شخص خاصی به عنوان نامزد مورد حمایت حزب مؤتلفه اسلامی، تعیین نشده است.
وی با بیان اینکه انتخاب نامزد، تحقق ائتلاف اصولگرایان و ضرورت محوریت جزو اصول مورد تأکید حزب مؤتلفه اسلامی است، اظهارداشت: معتقدیم مصلحت در داشتن نامزد انتخاباتی و تشکیل ائتلافی قوی با محوریت جامعتین است.
محمد نبی حبیبی اظهارداشت: خیلی‌ها اصرار دارند ما اعلام کنیم با چه کسی می‌آییم و نسبت به برخی نامزدهای احتمالی چه نظری داریم اما منطقی این است که ما فعلا در نفی یا اثبات کسی هیچ اظهارنظری نکنیم.
وی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن ائتلاف نیز گفت: در این راستا دو فرمول پیش رو داریم که ثبات در اصول و انعطاف در سلیقه جزو آن‌هاست.
وی، نفی یا اثبات نامزدهای احتمالی توسط  برخی از گروه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: تا زمانی که گروه‌ها به جمع بندی قطعی نرسیده اند، معرفی نامزد به هیچ وجه پسندیده نیست.

 تصمیم گیری نشده است
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به پیش بینی‌های انجام شده برای معرفی دکتر روحانی به عنوان نامزد اصلاح طلبان نیز گفت: با توجه به سبقه ای که درخصوص حمایت از روحانی در جامعه روحانیت و بخشی از اصولگرایان وجود دارد این احتمال وجود دارد، اما در پاسخ دقیق باید متذکر شد هنوز نه جامعه روحانیت و نه در هیچ تشکلی از اصولگرایان راجع به شخصی تصمیمی گرفته نشده است.
به گفته وی، اما در حد حدس و گمان می‌توان به معرفی دکتر روحانی به عنوان نامزد احتمالی اشاره کرد.
حبیبی درخصوص پیش بینی‌های احتمالی برای معرفی نامزد اصولگرایان هم اعلام کرد: اگر برای این جریان 100 مرحله تعریف شده باشد، هنوز پنج مرحله بیشتر را طی نکرده ایم. وی با اشاره به احتمال قطعی حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی، افزود: مگر اینکه خود او از قبول این نامزدی
کناره گیری کند.

حمایت اصلاح طلبان از روحانی
این فعال اصولگرا، دلایل حمایت اصلاح طلبان از روحانی را نیز جلب نظر این طیف سیاسی عنوان کرد و اظهارداشت: اصلاح طلبان از ریاست جمهوری روحانی هیچ ضرری نکردند، بنابراین به طور قطع در انتخابات 96 نیز دوباره از او حمایت خواهند کرد.
به گفته وی، از سوی دیگر دولت یازدهم در انتصابات انجام شده، با زیر پا گذاشتن وعده استفاده از هر دو جناح، کفه ترازوی منصوبان اصلاح طلبان را خیلی سنگین تر از اصولگرایان کرد.
محمد نبی حبیبی، در واکنش به مباحث مطرح شده درخصوص شرط گذاشتن اصولگرایان برای حمایت از روحانی نیز گفت: این امر را نوعی جنگ زرگری محسوب می‌کنم.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در عین حال با اشاره به ذهنیت فعلی اصولگرایان، انتخاب قطعی حسن روحانی را به عنوان نامزد احتمالی اصولگرایان رد کرد و گفت: تاکنون در هیچ یک از تشکل‌های شهرت دار اصولگرا، تصمیمی بر نامزدی روحانی گرفته نشده ولی برخی موضوعات سیاسی شاید تصمیمات را تحت تأثیر قرار دهد.

 انتقاد از عملکرد دولت یازدهم
حبیبی با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم اظهارداشت:
بزرگ ترین ضعف آقای روحانی نادیده گرفتن نقاط قوت و عملکرد مثبت دولت دهم است.
به گفته وی، دولت فعلی همواره سعی کرده که عملکرد دولت گذشته را منفی نشان دهد به طوری که ما حتی یک بار شاهد بیان اقدامات مثبت دولت دهم از زبان رئیس جمهور دولت یازدهم نبوده ایم.این فعال سیاسی، این گونه برخوردها را ضربه به نظام عنوان کرد و افزود: معتقدیم این موضوع نهایت بی انصافی است که صورت گرفته است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یکی دیگر از اشتباه‌های دولت یازدهم را ادعای ایجاد نابسامانی‌های اقتصادی در دولت احمدی نژاد به واسطه نبود تدبیر و سوءمدیریت در ایجاد تحریم‌ها برشمرد و گفت: این در حالی است که مردم پس از رفع تحریم‌ها شاهد هیچ تغییری در اوضاع کشور
نبودند. وی با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی در اعلام سهم 20 تا 25 درصدی تحریم‌ها در ایجاد نابسامانی‌های اقتصادی اظهارداشت: دولت روحانی باید شفاف به مردم توضیح می‌داد که اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود تغییرات محسوسی شاهد نخواهیم بود؛ زیرا شفاف صحبت کردن دولتمردان با مردم به نفع خودشان است.

عملکرد مثبت در حوزه سلامت
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت یازدهم در امر بهداشت و درمان افزود: معتقدم هزینه سنگینی که برای رسیدگی به امر بهداشت و درمان محرومان صورت گرفت، اقدامی در خور تحسین بوده است.
دبیرکل مؤتلفه اسلامی، تلاش دولت یازدهم برای جلوگیری از تشنج و هیجان را نیز زیاد دانست و اظهارداشت: این در حالی است که شخصیت‌های اثرگذار و مسؤولان دولتی خودشان نیز گاهی سبب ایجاد تشنج شده اند.
وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از ایجاد زاویه در عملکرد دولت‌ها با سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: برای جریان‌های سیاسی کشور همواره سخنان رهبری فصل الخطاب بوده و هست.
به گفته وی، بنابراین کسانی که با سخنان رهبر معظم انقلاب زاویه پیدا می‌کنند، عقلاً اشتباه و شرعاً خطا می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.