قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اصل خرید سهام «الیت» توسط شهرداری را زیر سؤال برده و بر آن شدند به خاطر این تخلف به شهردار تذکر دهند.

شهرداری سهام «الیت» را غیر قانونی خریده است

رئیس شورای شهر مشهد روز گذشته در حاشیه صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورا که در تالار شهر برگزار شد، گفت: اعضای شورای شهر بر آن شدند نامه ای را به عنوان تذکر در خصوص خرید غیر قانونی سهام پارک حاشیه ای به شهردار مشهد ارایه کنند.

محسن انتطاری هروی اظهار داشت: از آنجا که خرید سهام شرکت الیت بر اساس قانون انجام نشده، محل سؤال است.

به گفته او خرید سهام الیت بدون طی مراحل قانونی از سوی شهرداری انجام شده است.

وی تأکید کرد: شهرداری بدون مصوبات شورای شهر هیچ قدمی نمی‌تواند بردارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد هم اذعان کرد: خریداری سهام الیت تنها با یک صورتجلسه انجام شده و خرید آن از مسیر تصویب شورای شهر عبور نکرده، لذا این صورتجلسه نمی‌تواند ملاک خریداری الیت باشد.

فیاضی افزود: این در حالی است که پیشتر شورای شهر تصویب کرده بود الیت سهام خودش را هم بفروشد.

وی تصریح کرد: پس از تذکر شورای شهر، شهردار 7 تا 10 روز فرصت دارد در خصوص این تخلف به شورای شهر پاسخ بدهد.

به گفته او، در صورت توجیه نشدن تذکر دهندگان، شهردار مشهد طبق ماده 74مورد سوال واقع خواهد شد.

 

دوچرخه‌های غیر استاندارد، مسیر‌های ناامن

هر چند اعضای شورای شهر فرهنگ استفاده از دوچرخه را در مشهد ضعیف عنوان کرده و زیر ساخت‌ها را برای ترویج دوچرخه سواری در این شهر مناسب ندانستند، اما در نهایت مصوب شد معاونت برنامه ریزی شهرداری با همکاری معاونت حمل و نقل نسبت به حمایت از طراحی و ساخت انواع دوچرخه از طریق تولیدکنندگان داخلی اقدام کنند.

افزون بر این در جلسه دیروز از جمله موارد دیگری که توسط اعضا مورد نقد واقع شد تشریفاتی بودن ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر و انجام نشدن اقدامی مناسب برای ترویج حمل و نقل پاک ، از سوی پیمانکار و ناامن بودن مسیر دوچرخه سواری در مشهد عنوان شد.

در این جلسه شهردار مشهد با اشاره به حدود 6 میلیون جابه جایی در سطح شهر توسط حمل و نقل عمومی بیان داشت: چنانچه بتوانیم 10 درصد از این میزان را به سمت استفاده از دوچرخه سوق دهیم، اقدام ارزنده ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در مصرف سوخت انجام خواهد شد.

 در این جلسه همچنین مصوب شد مسیر ویژه اتوبوس بویژه خط 3 سامانه اتوبوسرانی تندرو تا پایان سال 95 احداث شود.

همچنین پس از کش و قوس‌های اعضای شورای شهر و شهرداری سرانجام طرح تفصیلی محدوده 18 هکتاری قلعه وکیل آباد مورد تصویب قرار گرفت ومصوب شد  تراکم کاربری‌های مذهبی، فرهنگی در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی ارایه شده افزایش یابد.

در این جلسه، آیین نامه مشارکت شهروندان در شورای محلات برای ارایه پروژه‌های عمرانی طی یک سال به صورت آزمایشی مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و طرح ریزی شهری در این خصوص بر نقش آفرینی مردم تأکید کرده و شورای اجتماعی محلات را بهترین جا برای این نقش آفرینی دانست.

در خصوص این مصوبه، اعتبار این گونه پروژه‌ها که با مشارکت شهروندان صورت پذیرد مورد نقد واقع شد، با این حال طبق اصلاحیه ماده 3 آیین نامه مقرر شد میزان منابع پروژه‌های عمرانی پیشنهادی شهروندان در هر سال برابر با 5 درصد از کل اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهر- از منابع نقدی که به نسبت درصد بودجه عمرانی تخصیص یافته به هر منطقه-  توزیع شود.

این مصوبه در حالی است که برخی اعضا در اختیار گذاشتن این مبلغ از بودجه یک منطقه به شورای محلات را جهت تصمیم گیری برای پروژه‌ها منطقی نمی‌دانستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.