مدیر‌کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با اعلام اینکه برای ساخت ترمینال خارجی جدید فرودگاه مشهد با فرانسوی‌ها وارد مذاکره شده‌ایم، این فرودگاه را همتراز دو فرودگاه اروپایی دانست.

فرودگاه مشهد رقیب دو فرودگاه اروپایی

 

 محمدباقر قاسم‌ زاده گفت:  در ارزیابی شرکت فرودگاه‌ها در سه ماهه گذشته نمره مطلوبی را گرفته‌ایم و هم اکنون با برخی فرودگاه‌های کشورهای اروپایی همتراز هستیم.

وی افزود: با دو فرودگاه مارسی فرانسه و لیناته ایتالیا در رقابت هستیم و در برخی آیتم‌ها از این دو فرودگاه بالاتر و  در برخی آیتم‌ها پایین‌تر هستیم، اما به طور کلی شاخص‌هایمان نزدیک به شاخص‌های این دو فرودگاه است.

وی با اشاره به تعداد پروازها در یک روز فرودگاه مشهد اظهار داشت: در پی اجرای طرح توسعه خدمات نوین فرودگاهی ‌۲۷۰ پرواز در یک روز انجام می‌شود.

وی به پیشرفت اجرای طرح توسعه خدمات نوین فرودگاهی در فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: تعداد کانترهای پروازی از ۶ به ۱۵ کانتر افزایش و نیز گیت‌های خروج گذرنامه در خروجی به ۶ و در ورودی به ۸ گیت افزایش پیدا کرده است.

وی با توضیح اینکه بحث تکمیل پارکینگ طبقاتی مشهد با ظرفیت۱۴۰۰ خودرو در حال اجراست، ادامه داد:علاوه بر اتمام بازسازی ترمینال و پارکینگ طبقاتی تا پایان سال، احداث ترمینال خارجی فرودگاه مشهد هم در دستور کار است و برای احداث ترمینال جدید خارجی هم با فرانسوی‌ها درحال مذاکره هستیم که چیزی حدود  ۴۵ هزار متر مربع است.

وی به احداث مسیر خروجی و ورودی دوم فرودگاه مشهد، اشاره کرد و گفت: احداث مسیر جدید با اعتبار ۳۰میلیارد تومانی و از محل اعتبارات استانی تأمین شده است و با احداث این مسیر فرودگاه مشهد از بن‌بست خارج می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.