قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: یکی از برنامه های توسعه صنایع ساماندهی صنوف نیمه مزاحم و مزاحم و انتقال آنها به شهرکها و مجتمع ها می باشد که در همین زمینه قراردادی بین شرکت شهرکهای صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده که توجه ویژه ای به این واحدهای متوسط و کوچک بشود.

ایجاد ۲۰۰۰ شغل با راه اندازی مجتمع فناوران ۲ شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، رئیس مرکز اصناف و اتاق بازگانان کشور عنوان کرد، اصناف در قبل از پیروزی انقلاب در خدمت امام بودند و امروز نیز در خدمت نظام و رهبری می باشند.

یدالله صادقی گفت: 3 میلیون واحد صنعتی در کشور وجو دارد که 600 هزار از آنها به تولید کالا و اشتغال مشغول هستند و مابقی در بخش  خدمات مشغول به فعالیت هستند که بیش از 6 میلیون نفر در این واحد های صنعتی مشغول به کار هستند .

وی افزود: 18 درصد از تولید ناخالص ملی در دست اصناف می باشد که با کمترین اتکا به زیرساخت ها و بودجه های دولتی و با تکیه بر سرمایه های داخلی و به صورت خصوصی می باشد و در شرایط رکود این اصناف هستند که در حدود 650 هزار شغل با ضریب 2 ایجاد کرده اند.که در خدمات فنی بیشتر از 2  نفر اشتغال داشته که خود یکی از عوامل در توسعه اقتصادی می باشد.

صادقی گفت: یکی از برنامه های توسعه صنایع ساماندهی صنوف نیمه مزاحم و مزاحم و انتقال آنها به شهرکها و مجتمع ها می باشد که در همین زمینه قراردادی بین شرکت شهرکهای صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده که توجه ویژه ای به این واحدهای متوسط و کوچک بشود.

 رئیس مرکز اصناف و اتاق بازگانان کشور در ادامه در خصوص مجتمع فناوران شهرکرد گفت: این مجتمع نمادی از سرمایه های خرد و فردی می باشد و این ساختار مردمی با اصناف می تواند نتایج بسیار خوبی برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور داشته باشد.

در ادامه نعیم امامی  مدیر کل اداره صنعا، معدن و تجارت استان گفت: فاز اول مجتمع فناوران 2 شهرکرد با 1000 واحد به متقاضیان واگذار شده و تعداد 1000 واحد دیگر در سال آینده در فاز دوم قابل بهره برداری و واگذاری می باشد که می تواد اشتغال زایی حداقل 2000 نفر را فراهم نماید.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.