قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: پرداخت تسهیلات به عنوان یک هدف نمی باشد، بلکه بهره وری بهتر برای واحد های تولیدی است که با هدف افزایش اشتغال، بهبود فناوری و صادرات هرچه بهتر و افزایش تولید در این طرح می باشد.

کارخانه نساجی حجاب شهرکرد، قطب تولید چادر مشکی کشور

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت عنوان کرد: در سال جاری شاهد یک تحول ثمربخش در صنایع کشور هستیم.در وزارت صنعت، معدن و تجارت 7 برنامه تدوین شده که مهمترین آنها برنامه ریزی برای 7200 واحد صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است، بنابراین تا آنجا که امکان دارد تلاش می شود که واحدی تعطیل نشود و یا اگر با ظرفیت پایین کار می کند ظرفیت آن به حد نصای برسد.

محسن صالحی نیا افزود: رشد اقتصادی کشور برای سال 95 رشد 5 درصدی برنامه ریزی شده و از جمله مهمترین اهداف در این زمینه رونق تولید و بازگرداندن واحدهای تعطیل شده در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی واحدهای تولیدی که مشکل نقدینگی دارند با هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی از 16 هزار واحد صنعتی بررسی شده 3100 واحد تسهیلات دریافت کرده اند.بنابراین پرداخت تسهیلات به عنوان یک هدف نمی باشد، بلکه بهره وری بهتر برای واحد های تولیدی است که با هدف افزایش اشتغال، بهبود فناوری و صادرات هرچه بهتر و افزایش تولید در این طرح می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از پایه ها در بحث صادرات رونق تولید است و تولید مناسب با کیفیت قابل رقابت و همچنین حمایت از صادرات با استفاده از بسته های اعتباری از جمله حمایت های پیش بینی شده از سوی این وزارتخانه می باشد.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در ادامه افزود: در زمینه مدیریت واردات باید کالاهای وارداتی به شکلی نباشد که مشکلات عدیده ای برای تولید کنندگان ایجاد کند، به صورتی که کالاهای رسمی و کالاهایی که  نیاز کشور می باشد باید باز ارز دولتی وارد شود و کالاهایی که غیر رسمی می باشند و نیاز کشور نیستند و به تولید کنندگان خسارات سنگین وارد می کنند هیچگونه ارزی تعلق نمی گیرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های بعد از برجام نیز از اولویت های این وزارت  می باشد مانند جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از ظرفیت های کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی که مذارکرات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

صالحی نیا اظهار داشت: برای صنعتی شدن استان چهارمحال و بختیاری صنایعی مانند نساجی، پتروشیمی و فولاد در اولویت می باشند.

در ادامه این نشست نعیم امامی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: حدود 450 واحد صنعتی تعطیل در استان وجود دارد که از این تعداد 50 واحد راه اندازی می شود و 100 واحد آن شرایط اقتصادی مناسبی دارند که قرار است راه اندازی شوند و مابقی آنها تا سال آینده بخاطر عدم توجیح اقتصادی تعیین تکلیف می شوند و این واحدهای تولیدی صرفا جهت بهره برداری از تسهیلات ارزان قیمت احداث شده بودند و حتی بسیاری از آنها بهمدت 10 الی 15 سال است که از چرخه تولید خارج شده اند و هیچگونه رغبتی برای بازگشت به چرخه تولید را ندارند که همین امر باعث شده که این واحدها تعطیل بماند.

وی افزود: در منطقه بهرام آباد که قطب تولید چادر مشکی کشور می باشد و بعد از چندین سال این آرزو برآورده شده که کشور از واردات بی رویه چادر مشکی بی نیاز شود این قابلیت وجود دارد تا شهرک تولید پارچه کرپ کشور در این منطقه راه اندازی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.