سامانه مشترک طرح کاهش طلاق بهزیستی و قوه قضائیه خراسان رضوی با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مشهد افتتاح شد

سامانه مشترک طرح کاهش طلاق بهزیستی و قوه قضائیه خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله مسعودی‌فرید ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه مشترک طرح کاهش طلاق بهزیستی و قوه قضائیه خراسان رضوی، اظهار داشت: برای خانواده‌ها قبل از گرفتن تصمیم طلاق اقداماتی شده تا رویکرد خانواده محوری گسترش یابد و کمتر شاهد مسائلی نظیر جدایی زوجین باشیم.

وی افزود: طلاق آسیب‌های زیادی به زوجین و فرزندان وارد می‌کند که قابل جبران هم نیست و در ایران موضوع طلاق عاطفی نگران کننده است، موضوعی که عوراض منفی زیادی دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هرچه قدر که رویکردهای پیشگیرانه قوی‌تر باشد نتایج آن مثبت‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید مهمترین دلایل مراجعه زوجین برای طلاق و بهترین زمان مداخلات برای جلوگیری از این امر را شناسایی کرده تا همه مردم از این اقدام مثبت که در پایداری زندگی زوجین مثمرثمر است بهره‌مند شوند و کمتر شاهد جدایی زوجین از یکدیگر باشیم.

حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 14 درصد از افرادی که به سیستم مشاوره بهزیستی خراسان رضوی ارجاع شدند به سازش قطعی رسیدند و از طلاق منصرف شدند و از مجموع افرادی هم که ارجاع نشدند نیز 14 درصد مراجعه نکردند.

وی افزود: قبل از اجرای این طرح در هر ماه هزار زوج برای طلاق توافقی مراجعه می‌کردند که این عدد کاهش یافته و حدود 5 هزار ساعت در هرماه کار مشاوره تخصصی روانشناسی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رض با بیان اینکه با اجرای این طرح میزان مراجعه به مراکز قضائی برای طلاق توافقی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: مشابه این مرکز در هیچ جای دنیا وجود نداشته که اقدام به غربالگری متقاصیان طلاق بکند و خدمتی مهم در جهت جلوگیری از اضمحلال خانواده است.

پوریوسف با اشاره گسترش این طرح در سایر استان‌ها، بیان کرد: به دلیل اینکه این سامانه برای اولین بار در کشور در حال اجرا است درنظر داریم تا با مشارکت سازمان بهزیستی کشور آن را در سایر استان‌هایی که آمار بالای طلاق را دارند فعال کنیم که در گام نخست 10 استان پرطلاق کشور در اولویت هستند.

سیدامیر مرتضوی معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه خراسان رضوی بیان کرد: دربحث پیشگیری‌هایی که در برنامه کاری قوه قضائیه بود مواردی درباره پیشگیری از موضوع طلاق توافقی در برنامه کاری قرار گرفت که در این رابطه بهترین عملکرد را بهزیستی داشت و کاهش 43.1 درصدی طلاق توافقی را در خراسانم رضوی به ثبت رساندیم.

وی افزود: از ابتدای امسال در انواع طلاق‌ها با کاهش آمار مواجه بودیم و مشاوره‌های داده شده توسط مراکز مجاز ثمربخش بوده است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حمایت بهزیستی فعال شده که خروجی اثربخشی هم در این حوزه دارد، گفت: هفته گذشته اولین مرکز ملاقات طفل به جز کلانتری‌ها فعال شده که به زودی به 4 مرکز افزایش می‌یابد و دراین باره حمایت بیشتر و بهتر بهزیستی را نیازمندیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.