قدس آنلاین: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ظرفیت تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در خراسان رضوی به مرز ۱۰۰۰ تن در ماه رسیده است.

ظرفیت تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در خراسان رضوی  به مرز ۱۰۰۰ تن در ماه رسیده است

حمید روحانی تژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: ظرفیت تولید مرغ بدون مصر ف آنتی بیوتیک در استان پس از گذشت 5 سال به عنوان پیشگام تولید این محصول در کشور به مرز 1000 تن در ماه رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ظرفیت کل مرغ گوشتی استان در سال، 80 میلیون قطعه برآورد می شود که نزدیک به یک دهم آن در پوشش تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک قرار دارد و بیشتر تولید این محصول در شهرستان های مشهد، قوچان، چناران، درگز، سرخس، نیشابور، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، تایباد و فریمان متمرکز شده است.

روحانی نژاد با اشاره به افزایش میزان صادرات این محصول به خارج از استان اظهار داشت: شرکت های متقاضی دریافت برند، برای توزیع مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در حال افزایش هستند و هم اکنون 3 شرکت در این زمینه فعالیت دارند که در صورت افزایش متقاضیان، شبکه توزیع داخلی استان گسترش خواهد یافت.

وی افزود: دوره پرورش از 27 واحد در سال گذشته به 32 واحد درسال جاری افزایش داشته است وهمچنین 5 واحد متقاضی تولید مرغ گوشتی و 2 واحد متقاضی تولید تخم مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک نیز در حال بررسی شرایط دریافت پروانه تولید هستند.

روحانی نژاد با اشاره به اینکه خراسان رضوی به عنوان پیشتاز در تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک از سال 1387 تا کنون با افزایش تولید ، نیاز رو به رشد بازار مصرف را فراهم کرده است؛ گفت: درسال 1392 تولید تخم مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک به میزان 3 تن در روز در اولین واحد تولیدی آغاز شده و تاکنون تعداد این واحدها افزایش یافته است.

کدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی  اظهار داشت: امکان تولید روزانه 40 تن از این محصول در استان موجود می باشد که هم در زمینه تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک و هم تخم مرغ، روند تولید رو به افزایش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.