عضو هیئت علمی دانشگاه واحد شهرکرد گفت: با اضافه کردن اسانس‌های گیاهی از جمله آویشن، ماندگاری کالباس مرغ را یک و نیم برابر افزایش و میزان نیتریت و نیترات آن را کاهش دادیم.

ساخت نگهدارنده کالباس مرغ از گیاه آویشن در کشور

به گزارش قدس آنلاین؛ ابراهیم رحیمی، عضو هیئت علمی دانشگاه واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره ساخت داخلی نگهدارنده کالباس مرغ گفت: در ساخت این محصول یکی از مشکلات استفاده از نیتریت و نیترات به عنوان نگهدارنده است که میزان زیاد آن بیش از 125 پی پی ام می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد و مشکلاتی را برای دستگاه گوارش ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: با اضافه کردن مواد مختلف از جمله اسیدهای خوراکی تلاش شده تا میزان این مواد در کالباس مرغ کاهش پیدا کند اما ما با اضافه کردن اسانس‌های گیاهی از جمله آویشن عمر و ماندگاری فرآورده را افزایش و میزان نیتریت و نیترات در کالباس مرغ را کاهش دادیم.

افزایش یک و نیم برابری زمان نگهداری کالباس مرغ با اسانس آویشن

رحیمی، با تاکید بر اینکه ویژگی این محصول افزایش طول زمان نگهداری جهت رشد میکروارگانیسم‌های مدرن مضر بوده است، ادامه داد: این محصول زمان نگهداری کالباس مرغ را نسبت به نوع صنعتی آن یک و نیم برابر افزایش داده است و در جشنواره فرهیختگان و جشنواره اختراعات و نوآوری دانشگاه آزاد مقام سوم را در بخش صنایع غذایی کسب کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه واحد شهرکرد تصریح کرد: البته ما نتوانستیم این محصول را صنعتی کنیم و در حد پایلوت انجام شده است اما اگر به دنبال تولید صنعتی آن باشیم در ابتدا باید این محصول مجوزهای لازم را دریافت کند سپس کارخانه داران از ما حمایت کنند؛ اما کارخانه‌جات از این محصول استقبال نمی‌کنند و معتقدند که نیاز به فراهم کردن یک خط تولید جدید نیست.

رحیمی، در پایان تاکید کرد که این محصول نمونه خارجی ندارد و برای اولین بار است که تولید می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.