رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در استان همدان تاکید کرد و گفت: اگر در لایحه برنامه ششم توسعه محور توسعه هر استان را شناسایی کنیم می‌توان بر اساس آن یک برنامه ریزی ۵ ساله‌ای را تدوین کرد.

در لایحه برنامه ششم، محور توسعه هر استان شناسایی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز چهارشنبه (3 شهریورماه) با مجمع نمایندگان استان همدان دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در این نشست تاکید کرد: توجه به بحث زیرساخت‌های گردشگری استان همدان از مواردی است که می‌توان بخش خصوصی را ترغیب کرد که با دریافت برخی تسهیلات، در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: گردشگری محور توسعه است به نظر می رسد باید نشستی با رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شود تا ظرفیت‌های استان همدان شناسایی و سپس در جهت رفع معضلات آن تلاش کرد؛ اگر در لایحه برنامه ششم توسعه محور توسعه هر استان را شناسایی کنیم می‌توان بر اساس آن یک برنامه ریزی 5 ساله‌ای را تدوین کرد.

لاریجانی به استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت بیمارستان در استان همدان اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد خیرین این آمادگی را داشته باشند تا در ساخت بیمارستان در استان مشارکت کنند لذا می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در اصلاحیه لایحه بودجه 95 برخی از مشکلات در حوزه خرید گندم با تزریق اعتبارات به بیمه ها رفع خواهد شد، تاکید کرد: برای تعیین تکلیف این لایحه قرار شد هفته آینده نیز نشست علنی برگزار شود تا این لایحه به تصویب برسد و از دولت نیز انتظار داریم بعد از تصویب این لایحه و تامین نظر شورای نگهبان، هرچه سریعتر آن را اجرایی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به آسیب‌های ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و گفت: باید فکری اساسی برای این معضل شود چراکه اکنون جمعیت شهرها 70 درصد و جمعیت روستاها 30 درصد است و ادامه این روند باعث  خواهد شد تا جمعیت حاشیه نشینی افزایش یابد که به تبع آن معضلاتی همچون آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابد.

خجسته: معیشت، ازدواج و اشتغال مردم استان همدان دغدغه جدی نمایندگان استان

امیر خجسته رئیس مجمع نمایندگان استان همدان، به معضلات این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بحث بودجه سال 96 در دولت مطرح است بیان نکاتی در زمینه تخصیص اعتبارات امری ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رسیدگی به معیشت، ازدواج و اشتغال مردم استان از جمله دغدغه‌هایی است که از سوی نمایندگان استان همدان پیگیری می‌شود؛ همچنین با توجه به اینکه بنیه بودجه استان از گذشته ضعیف بوده لذا بودجه عمرانی استان 347 میلیارد تومان است و بودجه جاری استان نیز 133 میلیارد تومان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان، تصریح کرد: یکی از این مصوبات نزدیک به 850 میلیارد تومان بود که بعد از سفر 155 میلیارد تومان وصول شده حال قرار است 400 میلیارد تومان اختصاص دهند اما 300 میلیارد تومان آن بلاتکلیف باقی مانده است.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در این نشست به معضل آب در این استان اشاره کرد و افزود: این معضل باعث شده که بسیاری از روستاییان به شهرها مهاجرت کنند.

وی با تاکید بر ظرفیت گردشگری استان همدان افزود: استان همدان از ظرفیت گردشگری بسیار خوبی بهره مند است اما به آن توجهی نمی شود.

حسن بهرامیان نماینده مردم نهاوند با تاکید بر اینکه عدم توسعه یافتگی این شهرستان از معضلات جدی به شمار می رود، گفت: امروزه 30 روستای این شهرستان بدون آب است که باید برای آن اعتبار درنظر گرفته شود همچنین بحث راه ها نیز از دیگر معضلاتی است که باید به آن توجه شود زیرا برخی از جاده ها تبدیل به قتلگاه شده است.

احد آزادی خواه، محمدعلی پورمختار، اکبر رنجبرزاده، حسن لطفی و محمدمهدی مفتح به عنوان اعضای دیگر مجمع نمایندگان استان همدان معضل بی‌توجهی به گردشگری، وضعیت نامطلوب فضای ورزشی، مهاجرت روستاییان، بیکاری، بی توجهی به کشاورزان، وضعیت نامناسب جاده ها و وضعیت نامناسب آب آشامیدنی را به عنوان معضلات جدی استان همدان برشمردند و تاکید داشتند باید دولت توجه ویژه ای به این مشکلات داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.