معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه بزرگ‌ترین پشتوانه نظری و عملی انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: قدرت روحانیت به دلیل پایگاه‌های اجتماعی و معنوی آنان در میان توده‌‌های مردم قابل قیاس با قدرت رهبران سیاسی غیر مذهبی نیست.

روحانیت به پشتوانه پایگاه مردمی همواره بر قدرت سیاسی مستکبر چیره بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، مجتبی عبدالهی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، روز گذشته در اولین همایش محله مسجدمحور با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی با محوریت و هدایت روحانیت و در رأس آنها امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و تا امروز نیز هر چه داشته‌ایم، از برکت حضور یک مرجع فقیه در رأس جامعه بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه بزرگ‌ترین پشتوانه نظری و عملی انقلاب و نظام اسلامی هستند و مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های حفظ و تداوم هویت انقلابیمان بوده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه زندگی شیعی بدون حضور روحانیت معنا ندارد و ما مسلمانان و تمام ملت هر آنچه از دینمان آموخته‌ایم را مدیون تلاشهای روحانیت و حضور در مساجد هستیم، یادآور شد: روحانیت در ایران به لحاظ تاریخی و جامعه‌شناختی دارای جایگاه والایی به عنوان یک گروه مرجعند و مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های شکل‌گیری حرکتهای انقلابی ایران بوده است.

روحانیت پیشتاز مبارزه با استکبار
وی با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ پیشتاز مبارزه با استکبار بوده است و هر زمان روحانیت شیعه با قدرت سیاسی حاکم به مبارزه پرداخته، آن قدرت سیاسی نبرد را باخته است، تصریح کرد: قدرت روحانیت به دلیل پایگاه‌های اجتماعی و معنوی آنان در میان توده‌‌های مردم قابل قیاس با قدرت رهبران سیاسی غیر مذهبی نیست، همچنین جایگاه و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم ارزشهای انقلاب اسلامی در جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست.

عبدالهی با بیان این مطلب که ملت، عزت و بزرگی خود را مدیون چهره‌های روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی مانند امام خمینی (ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری‌هاست، گفت: نام روحانیون شهیدی چون مرحوم شاه‌آبادی، محلاتی، شیرازی، میثمی، زمانی و رضوانی بر تارک شهدای 8 سال دفاع مقدس، گواهی بر حضور همیشگی روحانیت بر دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 نفر از طلاب دینی در سراسر ایران در جنگ شهید شدند، افزود: این آمار نشان می‌دهد روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران تا چه حد در میدان حاضر بوده است.

باید مساجد محور محله در جامعه اسلامی باشند
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه و جماعات مساجد استان تهران در روزهای اخیر، مساجد را پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه‌ریزی و حرکتهای اجتماعی و فرهنگی خواندند، یادآور شد: در مدیریت شهری بر این باور هستیم که مساجد باید به عنوان محور فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در محلات عمل کنند و همه باید تلاش کنیم مسجد، محور محله در جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به تعریف مأموریتهای مختلف از جانب مقام معظم رهبری برای تمام دستگاهی کشور گفت: ما در مدیریت شهری انتظار داریم بسیاری از برنامه‌هایمان در محله‌ها از طریق مساجد طراحی و اجرا شود، بنابراین می‌توانیم از مساجد به عنوان پایگاه ساماندهی فعالیتهای اجتماعی، حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

عبدالهی خاطرنشان کرد: لازمه تبدیل شدن به یک الگو، اثبات کارآمدی نظام اسلامی در اداره جامعه و حل مشکلات مردم است، در مجموعه شهرداری تهران همیشه هدفمان این بوده است که به دنبال اثبات کارآمدی مدیریت جهادی و بچه‌های مسجد در اداره شهر و رفع مشکلات مردم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.