قدس آنلاین – گیلان – مهرناز زمین افشان : در گردهمایی مشترک امامان جمعه استان و استاندار به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت مهم ترین مسائل و مشکلات استان بررسی شد.

مدیران دستگاه ها با استفاده از تمامی ظرفیت ها در جهت رفع مشکلات مردم در تلاشند

در سمینار استانی ائمه جمعه که به مدت 4 ساعت در استانداری با حضور آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی بر ضرورت ارتباط دو سویه بین ائمه جمعه و مدیران ارشد استانی تأکید کرد و افزود : مدیران استانی باید از راهنمایی‌ها، رهنمودها و نقدهای منصفانه ائمه جمعه در جهت بهبود امور مردم کمال بهره را ببرند.

وی افزود :  مدیران دستگاه‌ها با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات مردم در تلاشند .

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد : حل مشکلات که نیازمند همدلی، همکاری و همبستگی در رفع آنان است.

وی با بیان اینکه هدایت‌های مقام معظم رهبری در دنیای فعلی بی‌همتاست افزود : در مقاطع مختلف دولت از رهنمودهای ایشان بهره‌مند می‌گردد.

استاندار گیلان به سوابق انقلابی دکتر روحانی قبل و پس از پیروزی انقلاب اشاره و اظهار داشت : این از نعمت‌های انقلاب اسلامی است که پس از 38 سال نیز از فرزندان این نظام استفاده می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های آیت ا... قربانی به عنوان پدر استان گفت : ایشان با سعه‌ی صدری که در مسائل و اندیشه والایی که دارند نقش موثری ایفا می‌کنند.

دکتر نجفی به بهبود وضعیت استان در شاخص‌های امنیتی، سیاسی، عمرانی و اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد : به اذعان مدیران دستگاه‌های نظامی و امنیتی فضای همبستگی، همدلی و همکاری موجود در استان بی نظیر است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طبق مصوبات شورای انقلاب فرهنگی انتصابات مدیران کل دستگاه‌های استانی با تصمیم وزیر و نظر استانداران انجام می‌گیرد گفت : مردم در انتخابات سال 92 اندیشه‌ای را برگزیدند که نمی‌توان مدیری که همسو با نظرات دولت نباشد منصوب کرد.

وی به اختصاص بیش از 400 میلیون تومان برای کمک به ساخت خانه‌های عالم در سطح استان اشاره و خاطر نشان کرد : علیرغم محدودیت‌های اعتباری و کاهش درآمدی کشور در سال 94 تأکید بنده بر رفع کامل مشکلات موجود در ساخت خانه‌های عالم است که می‌تواند جزء کارنامه‌های مثبت فرهنگی  استان قرار بگیرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه کمک های صورت گرفته صرفاً از محل صرفه جویی‌هایی بعمل آمده در هزینه‌ها بوده است افزود : تلاش ما بر کاهش هزینه‌ها و هدایت آن به سمت رفع مشکلات است.

وی به افزایش اعتبارات تخصیص یافته به حوزه‌های علمیه استان اشاره و خاطر نشان کرد : 3 درصد بودجه استان که رقمی در حدود 6 میلیارد تومان است به حوزه‌های علمیه‌ی استان تعلق گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : با بیان اینکه دولت به ساخت و تکمیل مصلی‌ها اهتمام ویژه دارد.

در این نشست هریک از امامان جمعه در خصوص مهم ترین مسائل ومشکلات شهرستانها مطالبی را بیان کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.