قدس آنلاین- یزد : معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي كشور گفت: با توجه به همت جمعي و وحدتي كه بين مسئولان استان در حفظ و بازسازي بافت تاريخي وجود دارد، ارسال پرونده يزد به سازمان يونسكو را در اولويت قرار داديم.

بافت تاريخي يزد نشان از تجلي شعار اقتصاد مقاومتي دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدحسن طالبيان در نشست هم‌انديشي ثبت جهاني بافت تاريخي يزد  که با حضور ، ارزیاب سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(UNESCO )، استاندار یزد ودیگر مسئولان مرتبط با اين حوزه برگزار شد اظهارداشت: پرونده بافت تاريخي یزد از جهات مختلف به خصوص ارزش هاي شاخص و پراهميت  مورد بررسي قرار مي گيرد و نگاه بر  مديريت مناسب در فضاي موجود و درستي انتخاب عرصه و حريم نيز ارزيابي مي شود.

وی افزود: يزد يكي از نمونه شهرهاي تاريخي است كه نشان مي دهد چگونه  معماري، شهرسازي و  آب با مصالح بومي و شرايط موجود ارتباط برقرار مي‌كند و اين مهم نشانگر رفتار صحيح با محيط و وجود مفهوم اقتصادمقاومتي در گذشته  يزد است.
طالبيان  تصریح کرد : تلاش هاي خوبي براي سامان شهر يزد توسط مديران و مردم صورت گرفته است اما مهم تر اين است كه با وحدت رويه اين مديريت ادامه پيدا كند زيرا اگر شهر يزد در اين زمينه موفق شود شهرهاي خشتي ايران موفق خواهند شد.
گفتنی است در این نشست اعضای جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره شهر یزد و ظرفیت های ثبت جهانی آن در یونسکو پرداختند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.