معاون پارلمانی اتاق بازرگانی ایران گفت: با اینکه توافق برجام هم اکنون انجام شده اما هنوز شاهد آثار و پیامدهای آن نیستیم.

 شاهد آثار اجرای برجام نیستیم/ بیکاری نیروهای تحصیلکرده به مرز بحرانی رسید

به گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنيم، محمدرضا رمضانی ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی خراسان رضوی با کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: رشد منفی و پایین بخش صنعت و نوسانات زیاد بازار حکایت از رکود داشته و با اینکه دولت اقدامات مناسبی در بحث برجام انجام داده اما هنوز شاهد آثار و پیامدهای این اتفاق نیستیم.

وی افزود: بیکاری نیروهای تحصیلکرده به مرز بحرانی رسیده و بسیاری از مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد ناشی از نبود راهبرد درست در این بخش است.

معاون پارلمانی اتاق بازرگانی ایران حوزه اقتصاد را فاقد راهبرد صحیح و برنامه بلند مدت دانست و خاطرنشان کرد: تأکید در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی وضع قوانین دائمی و تکیه بیشتر به برنامه‌های 5 ساله توسعه‌ای است که پیشنهادات و نظارت بخش خصوصی در آنها باید آورده شود.

رمضانی ادامه داد: قوانین مربوط به امور توسعه، سرمایه‌گذاری و صادرات همچنان اصلاح نشده و فعالان این حوزه بلاتکلیف مانده‌اند و علاوه بر این باید سند توسعه راهبردی صنعت به ویژه در حوزه پتروشیمی تدوین شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، بیان کرد: قرار بر این بود که قیمت حامل‌های انرژی به صورت پلکانی بالا رفته و علاوه بر این 30 درصد منابع اجرای این طرح به دست صنعت برسد که این امور تا کنون محقق نشده است.

معاون پارلمانی اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه اصلاحات در نظام اقتصادی باید به صورت ساختاری انجام شود، اظهار داشت: هم اکنون 3 موضوع رکود، بحران آب و فساد به صوت جدی در دستور کار اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته است.

رمضانی با اشاره به وجود قوانین حمایتگر تولید،  تصریح کرد: باید برای ضمانت اجرای قوانین نیز اقداماتی انجام شود تا میزان تحقق و عمل به قوانین به اندازه مطلوب برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.