عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث استقرار جنگنده‌های روسی در ایران بر اساس توافق میان روسیه و جمهوری اسلامی ایران و با توجه به نظر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صورت گرفته است و بدون شک مسئولین ارشد نظام نیز در جریان این موضوع قرار داشتند.

استقرار جنگده‌های روسی در ایران با تایید مسئولین ارشد نظام صورت گرفته است

به گزارش قدس آنلاین،اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو بامیزان، پیرامون تبلیغات رسانه‌ای کشورهای غربی درباره استقرار جنگنده‌های روسی در پایگاه نوژه همدان ایران اظهار کرد: بحث استقرار جنگنده‌های روسی در ایران بر اساس توافق میان روسیه و جمهوری اسلامی ایران و با توجه به نظر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صورت گرفته است و بدون شک مسئولین ارشد نظام نیز در جریان این موضوع قرار داشتند.
وی افزود: توافق و همکاری متقابل میان کشورها امری متداول در روابط بین الملل است و هیچ گونه ایرادی نمی‌توان بر آن وارد کرد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگنده‌های روسی با استقرار در نوژه همدان ابعاد مبارزه خود با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را گسترش دادند، تصریح کرد: این اقدام ایران و روسیه پیرامون نابودی تروریست‌های داعش و تکفیری در سوریه صورت گرفته است از این‌رو هیچ شبهه و ایرادی بر آن وارد نیست.
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم خاطرنشان کرد: اینکه بعضی‌ها مثل آمریکا، اسرائیل ، عربستان پیرامون استقرار جنگنده های روسی در ایران واکنش نشان داده‌اند به خاطر این است که آمار تلفات گروه‌های تروریستی که این کشورها حامی آن هستند افزایش پیدا کرده است.
کوثری با اشاره به مخالفت برخی از افراد در داخل کشور با استقرار جنگنده‌های روسی در نوژه گفت: بعضی از این افراد به صورت ناآگاهانه درباره این موضوع اظهار نظر می‌کنند ولی بعضی از این افراد آگاهی‌های لازم را دارند اما پا در مسیر آمریکایی‌ها گذاشته‌اند.
وی تأکید کرد: استقرار جنگنده‎های روسی در همدان یک کار حساب شده و بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشورمان بوده است زیرا مقابله با  جریان تروریستی درسوریه هم به نفع ایران و هم به نفع سوریه و سبب می‌شود تا ما اجازه ندهیم گروهای تروریستی به مرزهایمان نفوذ کنند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عرصه روابط بین‌الملل امروز حکم می‌کند که ما در مقابله با دشمنان و گروه‌های تروریستی عاقلانه تصمیم بگیریم و نسبت به افزایش عصبانیت حامیان کشورهای تروریستی واکنشی نشان ندهیم زیرا آنها مخالف جدی از بین رفتن این گروه‌ها هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.