وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در موضوع برجام نه باید بزرگ‌نمایی کرد و نه آن را نادیده گرفت، مذاکره با کشورهای بزرگ کار خاصی بود و علاوه بر دولت و تیم هسته‌ای، مجلس و شورای نگهبان و رهبری مسیر را تائید کردند.

  وزیر بهداشت: در برجام نباید "بزرگ‌نمایی" کرد/در حوزه سلامت "عقب‌ماندگی تاریخی" داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید حسن قاضی زاده هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: نمازهای جمعه میراث دولت جمهوری اسلامی ایران است البته دولت به معنای کلی کلمه، اگر جمهوری اسلامی نبود اثری از نماز جمعه هم نبود و این کانون وحدت باید مظهر بازگویی موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران و دولت باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در نماز جمعه تبیین شود، یاد شهدای بزرگوار هفته دولت را گرامی می‌داریم و عمل و اقدام دولت نافذ نیست مگر اینکه به تائید مقام معظم رهبری برسد و ما معتقدیم دولت باید همواره از همه تریبون‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: اعضای کابینه دولت و خود رئیس جمهور برآمده از رای مردم هستند تا تصدی نمایندگی مردم را احراز کنند بنابراین حمایت از دولت در کنار تذکرات واجب است، خاطرم است قبل از پیروزی انقلاب از حضرت امام درباره پرداخت قبوض استفتاء شده بود و امام فرموده بودند تبعیت از قانون واجب است ولو اینکه حتی حکومتی را قبول نداشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه معمولاً در هفته دولت تلاش می‌شود خدمات و اقدامات دولت به سمع و نظر مردم برسد، خاطرنشان کرد: از این فرصت باید برای تنویر افکار عمومی استفاده شود، واقعیت این است که کار اجرایی بسیار سخت است، مملکت‌داری کار ساده‌ای نیست زیرا توقعات بسیار زیاد است و بخشی بجا و بخشی نابجا است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وجود انتخابات متعدد در ایران تصریح کرد: گاهی کاندیداها وعده‌هایی فراتر از توان اجرایی می‌دهند و این خود مصیبتی برای کشور است و حلاوت و شیرینی اقدامات را گاه از میان می‌برد، هر کسی که می‌خواهد عضو شورا یا مجلس شود توقعاتی فراتر ایجاد می‌کند.

قاضی زاده بیان کرد: دولت امروز جدای از متن مردم نیست، جمهوری اسلامی بالاترین موهبتی است که خداوند به جامعه اسلامی ارزانی داشته است به شرطی که قدر آن را بدانیم و خدای نکرده با گفتار نسنجیده و اعمال و رفتار ناشایست سبب خدشه و آسیب به آن نشویم.

وزیر بهداشت گفت: بحث همدلی و همزبانی در دولت در دستور کار قرار گرفت و الحمدلله وفاق بیشتری نسبت به گذشته میان روسای قوا ایجاد شد، همدلی میان سه قوه مجریه و مقننه و مجریه برقرار است و نمایندگان ارشد دولت در استان‌ها در کنار ائمه جمعه محور وحدت و همدلی هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از وجوه خدمت دولت ساماندهی به وضعیت اقتصادی جامعه است، رقم تورم 44 درصد بود و بعد از 25 سال تک رقمی شده و به زیر 9 درصد رسیده است، این به معنای ارزانی است اما اگر تورم کنترل نشده بود شاید امروز باید اجناس را 120 درصد گرانتر می‌خریدیم.

وی افزود: رشد اقتصادی نیز منفی 6.8 بود اما امروز رشد منفی نیست و به عدد 4.4 افزایش یافته است و این یک تحول بزرگ است و در شرایطی است که کشورهای اطراف ما به دلیل کاهش قیمت نفت مجبور به استقراض شده و رشد منفی پیدا کرده‌اند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی 45 برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: امیدواریم در پرتو تلاش‌های دولت و مجلس با حفظ ارزش‌ها این مسئله افزایش یابد تا به مسئله اشتغال کمک شود، رئیس دولت علاوه بر 8 ساعت در هفته برگزاری جلسات دولت، 8 ساعت جلسات اقتصادی دارد و هفته‌ای دو نوبت با کارشناسان اقتصادی جلسه دارند و البته سالانه 450 هزار شغل ایجاد شده که کافی نیست و اگر می‌خواهیم به اشتغال بدهکار نباشیم باید سالانه بین 650 تا 850 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: در بحث خدمات نیز تلاش‌های زیادی شده است، حدود 2500 روستا آبرسانی سالم شده است، در برخی نقاط مرزی حتی برق را صادر می‌کنیم، دولت باید از تریبون‌ها موفقیت‌های خود را اعلام کند، در موضوع برجام نیز نه باید بزرگ‌نمایی کرد و نه آن را نادیده گرفت، مذاکره با کشورهای بزرگ کار خاصی بود و علاوه بر دولت و تیم هسته‌ای، مجلس و شورای نگهبان و رهبری مسیر را تائید کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: هر 6 ماه یک بار 200 هزار بشکه نفت فروشش کاهش پیدا می‌کرد و کم کم مشتریان ما در اختیار عربستان قرار می‌گرفت در حالی که الان 2 میلیون و 700 هزار بشکه نفت می‌فروشیم و البته باید به سمت تقویت شرکت‌های دانش بنیان و کاهش وابستگی به نفت برویم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برخی علاقه دارند عنوان کنند نظام ناکارآمد است و مسئولان ناکارآمد هستند و در صداقت و دیانت اینها تردید ایجاد کنند اما این به مصلحت نیست و هر چه مردم را امیدوار کنیم به نفع نظام و اسلام است، هر موفقیت دولت جمهوری اسلامی سبب شادی قلب امام زمان(عج) می‌شود و در جایی که توفیقی داریم باید با صدای رسا آن را عنوان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شک نکنید دشمنان انقلاب درصدد این هستند که ناکارآمدی حکومت دینی را القا کنند و این یک توطئه بزرگ است پس باید توفیقات را با صدای بلند گفت و به آنها افتخار کرد، مردم رضایتمندی بالایی از حوزه بهداشت و سلامت دارند، در طول این دولت پرداخت از جیب مردم برای خدمات درمانی به حداقل رسید و 11 میلیون نفر بیمه شدند.

قاضی زاده هاشمی گفت: یک میلیون و 300 هزار نفر زایمان رایگان صورت گرفت، بعد از یک دهه عمل سزارین کاهش یافت و مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند، خیلی از کشورها از این طرح بازدید کردند و حتی برای سازمان بهداشت جهانی هم این طرح باورکردنی نبود و تا امروز با قاطعیت این طرح پیش رفته است.

وی خاطرنشان کرد: در روستاها امروز می‌توانیم ادعا کنیم مراکز بهداشتی که ساخته‌ایم فاقد ماما نیست، مثلا در سیستان و بلوچستان در شروع کار ما 45 درصد پزشک مورد نیاز وجود داشت و امروز 100 درصد حضور دارند و 570 پروژه در این استان در حال ساخت دارند، در تمام کشور کارگاه‌ها فعال است، دو میلیون متر مربع بیمارستان نوسازی شده است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: 2500 خانه بهداشت ساختیم، 5 هزار پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت ایجاد کردیم، تعداد مقالات علمی ما افزایش یافته است، در شروع کار 8 دانشمند برتر پزشکی داشتیم و اکنون به 36 نفر افزایش یافته است؛ پس در حوزه درمان و آموزش و پژوهش و بهداشت عمومی توفیقات زیادی داشته‌ایم و البته این به معنای اتمام مشکلات نیست که بخشی از اینها میراث گذشته است و در حوزه سلامت یک عقب ماندگی تاریخی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: رئیس جمهور از حوزه بهداشت با وجود مشکلات اقتصادی حمایت کرد و تا رسیدن به یک نظام سلامت کارآمد راهی طولانی در پیش داریم و باید منابعی پایدار تعریف کنیم و در قالب برنامه ششم باید قانون را پیگیری کرد تا به نظام سلامت کارآمد برسیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: پرخوری یکی از مشکلات کشور ما است، نزدیک 50 درصد مردم اضافه وزن دارند، 75 درصد مرگ ایرانیان بابت بیماری‌های قابل پیشگیری است، 50 درصد مردم از فشار خون خود مطلع نیستند، 50 درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های قلبی است که قابل پیشگیری است. 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و از ابتدای دولت حدود 10 درصد وابستگی ما کمتر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.