۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 416476

زمان، مکان، شرایط و وزنه ای که با آن خود را وزن می کنید در اندازه گیری دقیق وزنتان موثر هستند. برخی افراد در هنگام وزن کردن خود دچار اشتباهاتی می شوند که وزنشان را یا کمتر و یا بیشتر از اندازه ی واقعی نشان می دهد، در این مطلب به این اشتباهات پرداخته شده است...

خطاهایی که حین وزن کردن خود مرتکب می شوید

به گزارش قدس آنلاین؛ برخلاف برخی که فوبیای ترازو دارند و از وزن کردن خود در هراس هستند برخی دیگر همیشه خدا یک پایشان روی وزنه است و مدام خودشان را وزن می کنند. اما در اکثر موارد متوجه می شوند یا چند کیلو چاق تر از آنچه تصور می کنند هستند و یا چند کیلو لاغرتر. این مسئله ناشی از اشتباهاتی است که حین وزن کردن خود مرتکب می شوید. اگر می خواهید وزنه خطا نکند از این اشتباهات رایج دور باشید.

اشتباه شماره 1: هر روز خودتان را وزن می کنید

هر روز روی ترازو رفتن بی فایده است. چون این کار در دوره ای که تصمیم به لاغری گرفته اید باعث دلسردی شما می شود.

اشتباه شماره 2: هر ساعتی که دلتان می خواهد خودتان را وزن می کنید

صبح، ظهر یا شب روی وزنه می روید. در این صورت وزن دقیقتان را نخواهید دانست. بهترین زمان برای وزن کردن صبح و به صورت ناشتا است. در این صورت است که وزن دقیقتان را خواهید فهمید.

اشتباه شماره 3: با هر وزنه ای که دم دستتان است خودتان را وزن می کنید

اندازه دقت ترازوها یکسان نیست. زمانی که خودتان را با ترازوهای مختلف وزن می کنید نیز نمی توانید به وزن دقیقتان برسید. لازم است که به یک ترازو اعتماد کنید و آن را نیز جا به جا نکنید. آن را در یک مکان مشخص قرار دهید و همیشه با آن خودتان را بکشید.

اشتباه شماره 4: وزنه را روی سطوح نرم قرار می دهید

بهترین زمان برای وزن کردن صبح و به صورت ناشتا است. در این صورت است که وزن دقیقتان را خواهید فهمید

ترازو را روی فرش، موکت و به طور کلی سطوح نرم قرار ندهید. در این صورت نقاط فشار یکسان نخواهد بود و شما به وزن واقعی تان واقف نخواهید شد.

اشتباه شماره 5: با لباس روی وزنه می روید

خیلی از افراد با شلوارهای جین و کمربند و کاپشن و غیره روی ترازو می روند. لباس ها به خودی خود سنگین هستند. حتی الامکان لباس هایتان را کم و اشیاء اضافی را از خود دور کنید.

اشتباه شماره 6: بعد از ورزش خودتان را وزن می کنید

خیلی از افراد درست بعد از جلسه ورزشی روی ترازو می روند. اما لازم است که در طول جلسات ورزشی آب زیادی بنوشید. از طرف دیگر وزن باعث افزایش حجم عضلانی می شود و وزن را بیشتر نشان می دهد. بنابراین بعد از این از وزن کردن خود بلافاصله بعد از ورزش خودداری کنید.

اشتباه شماره 7: در دوران قاعدگی خود را وزن می کنید

بدن خانم ها در دوران قاعدگی دچار ورم و احتباس آب می شود. در نتیجه در این ایام ترازو وزنشان را بیشتر از وزن واقعی نشان می دهد. بنابراین بهتر است در این ایام نیز از وزن کردن خود خودداری کنید.

منبع: تبیان

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.