قدس آنلاین - بیرجند: نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی چندین ساله در استان احیای صنایع دستی در راستای توسعه و بهبود اشتغال‌زایی در خراسان جنوبی راهگشا است.

تقویت صنایع دستی بهترین راه اشتغال زایی درروستاهای خراسان جنوبی است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در جمع مردم روستای خور اظهار داشت: دستگاههای اجرایی در راستای حل مشکلات استان و تسهیل و گشایش کار مردم تلاش کنند. من هم به عنوان نماینده برای پیگیری و هماهنگ کردن به آنها کمک می‌کنم اما کلید کار در دست خود مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه کارهای اجرایی در دست دولت است و ما فقط می‌توانیم پیشنهاد، تذکر و پیگیری کنیم اظهار داشت: در حال حاضر اشتغال مهم‌ترین مشکل در کشور است و هیچ اولویتی مهم‌تر از اشتغال نیست.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با اشاره به خشکسالی چندین ساله در استان احیای صنایع دستی را بهترین راه اشتغال‌زایی دانست و افزود: دولت باید زمینه فروش فرش را فراهم کند و در این زمینه تولیدکنندگان را حمایت کند.

عبادی با اشاره اینکه در حال حاضر دولت دیگر کارخانه‌ای در کشور ایجاد نمی‌کند گفت: اصل 44 قانون اساسی بر خصوصی‌سازی تأکید کرده است و مردم باید خود در این زمینه دست به‌کار شوند.

وی با اشاره به اینکه توبافی یکی از صنایع دستی است که درآمد خوبی هم دارد اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته دفتر وزارت امور خارجه در استان فعال شده تا زمینه آشنایی کشورهای همسایه، توریستها و گردشگران را با صنایع دستی استان فراهم کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرده است که وامهای تا سقف سه میلیارد و با کارمزد هشت درصد به پروژه‌های اشتغال‌زایی توجیه‌دار بدهند گفت: این خلاقیت افراد است که در اشتغال تأثیر دارد و سرمایه‌گذاری در ایجاد کارگاههای صنایع دستی از جمله شغلهای پایداری است که در روستاها می‌تواند انجام شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.