قدس آنلاین - بیرجند: امام جمعه بیرجند گفت: تکمیل زیرساخت‌های توسعه خراسان جنوبی شامل راه آهن‌، راه‌، واحدهای صنعتی و تولیدی و ... ‌به کار و تلاش مضاعف و عشق خدمت نیاز دارد.

 توسعه زیر ساخت های خراسان جنوبی نیازمند تلاش وکار مضاعف است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های امروز نماز جمعه بیرجند با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی وباهنر اظهار داشت: تکمیل و پیگیری زیرساخت های استان در بخش های مختلف به مسئولیت پذیری ،عشق به خدمت ونهایت تلاش مضاعف نیز دارد تا بتوانیم جامعه را به جلو پیش ببریم.

وی با اشاره خدمات دولت در بخش های مختلف استان خراسان جنوبی افزود: 1400 میلیارد تومان از خزانه دولت  به عنوان یارانه برداشت می شود که اگر این مبلغ در زیرساختهای کشور سرمایه گذاری شود بخش زیادی ازمشکلات کشور مرتفع می شود.

امام جمعه بیرجند به هفته گرامیداشت مساجد و سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جماعات اشاره کرد و گفت: مسجد باید پایگاه همه زیبایی ها و مرکز علم، معنویت و تفهیم وآموزش باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی براینکه مسجد سکولار خلاف سیره رسول اکرم(ص )است بیان کرد: مسجد قلب تپنده جامعه است که متاسفانه دشمنان به دنبال بی هویت کردن آن است.

وی بااشاره به منزل 34 از عرفان عملی که به موضوع حیات می پردازد اشاره کرد و گفت:حیات یک ملکه درونی است و انسان باید همواره خود را در محضر خدا ببیند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: وقتی خدا در جان و مال انسان بزرگ باشد همه هستی در برابر او کوچک نشان داده می شودوهرگز انسان حاضر نیست دریده باشد وبه دیگران عفت نشان می دهد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه انسان باید باکرامت باشد، صفات پیامبر بزرگوار اسلام در خصوص کرامت را یادآورشد و افزود: درارتباط با پیامبرصفات مختلف بیان شده است وبیشترین صفات پیامبر(ص )اکرم و اکبراست بیان شده است.

وی با تاکیدبر اینکه خداوند از همه، هستی بخش و بزرگتر است اظهار داشت: پیامبر باکرامت تر از همه انسانها است.

امام جمعه بیرجند گفت:قرآن پیامبر را رحمت للعالمین می داند چرا که پیامبر برای همه عالمیان و نیروهای پنهان و ظاهر عالم و همه موجودات است و پیامبر مایه رحمت، بزرگواری و کرامت است.

وی به مناسبتهای هفته جاری اشاره کرد و افزود:  سالگرد شهادت محمود کاوه که از تربیت شدگان مکتب رهبر معظم انقلاب و فرمانده لشکر ویژه شهدا است را پیش رو داریم که افتخار ما خراسانی ها این است که این چنین فرماندهان شجاع و قهرمانی را تربیت کرده و باید زندگی این عزیزان برای جوانان الگوسازی شود.

حجت الاسلام رضایی به سالروز شهادت شهید رجایی وباهنر و هفته دولت اشاره کرد و گفت: اقدامات ارزشمندی از سوی دولت انجام شده و با توجه به آسیبها و مشکلاتی که وجود دارد باید همراه دولت برای مرتفع کردن آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب که انتقاد خدمت و تخریب خیانت است بیان کرد: نقد باید به صورت کارشناسی باشد و نقد حساب شده در جای خود ارزشمند است وباید تلاش کنیم در جهت رشد و نقد دلسوزانه و توجه به شرایط کشور گام برداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.