عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارتباط ضعیف برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی گفت:‌ جزئیات تحقق رشد ۸ درصدی شفاف نیست.

نخستین نشست کمیسیون تلفیق برنامه ششم با حضور لاریجانی برگزار شد/ ارتباط ضعیف لایحه با اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، محمد خدابخشی با اشاره به بررسی وضعیت لایحه برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر جزئیات این لایحه در دستور کار کمیسیون‌های مختلف مجلس بوده و پس از جمع‌بندی، نظرات خود را به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جلسه اول کمیسیون تلفیق با حضور رئیس مجلس برگزار شد، تصریح کرد:‌ در این جلسه شرایط و اوضاع کشور بررسی و پیشنهادات و اولویت‌هایی برای برنامه ششم مطرح شد.

به گفته این نماینده مجلس، در حال حاضر آئین نامه داخلی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با حضور اعضا تصویب شده و نیز 4 کمیته بررسی جزئیات برنامه در بخش‌های مختلف را در دستور کار دارند،البته هنوز کمیسیون تلفیق روی کلیات برنامه ورود نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت‌ها و پیشنهاداتی مانند بحران آب، محیط زیست، اشتغال، رکود و صندوق‌های بازنشستگی در برنامه مطرح است و باید به گونه‌ای تدوین و اجرایی شود تا اهداف ترسیمی چشم‌انداز 20 ساله به همراه نواقص برنامه‌های قبلی جبران شود.

خدابخشی با اشاره به اینکه برنامه ششم برنامه‌ جامعی بوده و در کنار آن روی چند موضوع خاص متمرکز است، یادآور شد: یکی از مباحث مهم در برنامه راه‌های رسیدن به رشد 8 درصدی است و مسؤولان باید در مورد تحقق و شیوه‌های رسیدن به این رشد توضیح داده و آن را شفاف کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رشد 8 درصدی باید واقع‌بینانه باشد، عنوان کرد:‌ شرایط استفاده از منابع داخلی و خارجی و امکان دست یافتن به این منابع بسیار مهم است زیرا در کشور شرایط عدم اطمینان و ریسک همچنان وجود دارد بنابر این نیاز است تعادل بین متغیرها ایجاد شود.

خدابخشی تصریح کرد: ارتباط میان برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی ضعیف بوده و باید آن را تقویت کرد. همچنین نیازمند شفاف شدن مدل علمی و چارچوب برنامه از سوی مسؤولان هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.