بیمارستانهای دولتی آنقدر شلوغند که مردم با وجود دریافت خدمت، ناراضی از آن بیرون می‌روند، هیچ وقت هم در این بیمارستانها مسئول دولتی نمی‌بینی که برای بیماری مراجعه کند، مشکلی که سخنگوی وزارت‌ بهداشت نیز تأیید می‌کند و دلایل و راهکار آن را نیز می‌گوید.

 چرا مردم از «بیمارستانهای شلوغ دولتی» ناراضی هستند؟

به گزارش قدس آنلاین؛ «بیمارستان‌های دولتی» مکانی که قرار است محلی برای تسکین مشکلات و بیماری مردم علی الخصوص مستضعفین و فقرا باشد، جای که البته کمتر مسئول دولتی را می‌توان مشاهده کرد که برای بیماری خود و یا خانواده اش به آنجا مراجعه کند و سند این مسئله در ده‌ها خبرهای است که رسانه‌ها در زمان بستری و یا فوت مسئولان و اشخاص مهم کشور (هنرمندان و ورزشکاران) منتشر می‌کنند « این مسئول ... در یک بیمارستان خصوصی بستری شد».«این هنرمند نامی کشور در یک بیمارستان خصوصی فوت کرد».
بنابراین اگر مسئولان دولتی به همراه خانواده خود در بیمارستانهای دولتی مراجعه و بستری شوند مسلماً بهتر مشکلات مردم را لمس می‌کنند و شاید آن زمان حس انساندوستانه‌‌شان باعث شود در هر مسئولیتی که هستند برای بیماری مردم کاری کنند، همانند حادثه آتش سوزی برای سردار طلایی - عضو شورای شهر تهران که وی پس از این حادثه و مشاهده و لمس مشکلات بیماران سوختگی؛ خود هم اکنون به عنوان عضو مجمع خیرین بیماران سوانح و سوختگی پیگیر مشکلات این بیماران است.
چاره سوختگی در ایران سوختن مسئولان است / سوختگی بیماری فقرا و محروم از بیمه‌‌
بنابراین نقش مسئولان در کمک به کمتر کردن مشکلات و بیماری مردم آنقدر اهمیت دارد که به گفته دکتر محمدجواد فاطمی- رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران که چندی قبل عنوان کرده بود «خدا نکند کسی بسوزد ولی اگر کسی هم قرار است بسوزد باید دعا کرد مسئولان بسوزند تا تاثیری برای رفع مشکلات سوختگی در ایران داشته باشد، زیرا سوختگی بیماری فقراست و محروم از بیمه‌‌ها است».
درس بزرگ جراحی رهبری در یک بیمارستان دولتی
کما اینکه اقدام رهبری برای عمل جراحی که روز دوشنبه 17 شهریور سال 93 در یک بیمارستان دولتی صورت پذیرفت، پیام بسیار مهمی را برای مسئولان دولتی و مدیران ارشد نظام به دنبال داشت. ایشان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در روند رهبری خود بر کشور، همیشه به نوعی عمل کردند که خود پیشتاز توصیه‌های خود به مسئولان و حتی مردم بودند تا تأثیرات سخن و نظراتشان بیش از پیش بر جامعه ایران اسلامی تأثیرگذار باشد.
بیمه‌هایی که هیچ وقت در کنار مردم نیازمند نیستند
با این وجود در طرح تحول سلامت اقدمات گسترده ای برای وضعیت نابسامان و هتلینگ بیمارستانها صورت پذیرفت ولی با این وجود همچنان مردم در بیمارستانهای دولتی به دلیل مراجعه بی‌شمار و از سر ناچاری به دلیل هزینه‌های سرسام آور درمانی که یکی از دلایل مهم آن ضعف بیمه‌ها است که در مشکلات و بیماری مردم را حمایت نمی‌کنند، شاهد نارضایتی‌ها بسیاری در بیمارستانهای دولتی هستیم.
همسر رویگری: بخش عمومی بیمارستان دولتی شرایط خوبی ندارد
بهانه مطلب پیش رو اظهار نظری بود که چندی قبل «تارا کریمی» - همسر رضا رویگری عنوان کرده بود، مبنی بر اینکه «چون در بیمارستان دولتی بخش عمومی شرایط خوبی نداشت و اتاق VIP هم پُر بود، رویگری را به منزل منتقل کردیم».
اتاق‌های 6 تخته در بیمارستان‌ها / 100 هزار تخت کمبود
براین اساس در واکنش به این اظهار نظر ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت با تأیید مشکلاتی که همسر رضا رویگری درباره بیمارستانهای دولتی مطرح کرده بود به تسنیم عنوان کرد: متاسفانه این مسئله درست است، (بخش عمومی بیمارستان دولتی شرایط خوبی ندارد) و قریب به اتفاق اتاق‌های بیمارستان‌های ما 2 تا 6 تخته است و 100 هزار تخت هم کم داریم و در این شرایط قاعدتاً اتاق تک نفره یا VIP که مورد انتظار خیلی افراد است قابل تآمین نیست.
حریرچی ادامه داد: البته باید توجه کنیم که کشورهایی با شرایط مشابه تولید ناخالص ملی ما و درصد بهداشت و درمان از GDP مشابه ما نیز وضعیت مشابه بیمارستانی ما دارند.
راهکار: افزایش تولید ملی اختصاص منابع به حوزه سلامت / اصلاح و بهبود مدیریت
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:  راه حل اصلی این مشکل؛ اجرای درست اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و در نتیجه افزایش تولید ملی اختصاص منابع مناسب به حوزه سلامت و همچنین اصلاح و بهبود مدیریت در این حوزه است.
وزیر اسبق بهداشت: نباید سفره سلامت مسئولان از مردم جدا باشد
با این وجود باز تأکید می‌شود در طرح تحول سلامت به بهسازی و افزایش کیفیت هتلنیگ بیمارستانی توجه ویژه‌ای شده است ولی با این حال وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های دولتی و نوع خدمات پرستاری و کادر پزشکی در بیمارستان‌های دولتی برای بالا رفتن رضایت بیماران باید بیشتر ارتقا یابد، به امید روزی که بیماران با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی، فضای را مشاهده کنند که مسئولان دولتی نیز از آن استفاده می‌کنند، به قول دکتر مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت، نباید سفره سلامت مسئولان از بیماران جدا شود.

منبع: تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.