خط قرمز- طوبی ساقی: دعوای دو جوان به خاطر سرک کشیدن به گوشی تلفن همراه داماد ۲۹ ساله منجر به درگیری شد.

زد و  خورد داماد جوان با دو مرد عصبانی

 

به گزارش خط قرمز، مرد جوان و همسرش سوار بر اتوبوس شرکت واحد شدند. آنها تازه ازدواج کرده و دوران عقد را می‌گذرانند. زن جوان به قسمت بانوان و شوهرش در صندلی که در قسمت آقایان و روبروی به عقب بود نشستند.

این زوج جوان از طریق گوشی تلفن همراه و شبکه تلگرام برای همدیگر پیام‌های عاشقانه و عکس ارسال می‌کردند. داماد جوان در حال ارسال عکس‌هایی خصوصی بود، ناگهان متوجه شد فردی که کنارش نشسته به گوشی‌اش سرک می‌کشد.

او چیزی نگفت و می‌خواست از این سرک کشی و مزاحمت مطمئن شود. حدسش درست بود. مرد نامحرم زل زده بود به گوشی تلفن و حتی لبخندی هم بر چهره داشت. داماد جوان که از این کار شاکی شده بود اعتراض کرد و بین آنها بگومگویی به وجود آمد که منجر به درگیری شد.

داماد جوان نمی‌دانست جوان دیگری که بسیار عصبی و پرخاشگر بود فرد مزاحم را همراهی می‌کند.

داماد جوان و همسرش در اولین ایستگاه از اتوبوس پیاده شدند. دو فرد مزاحم هم پیاده شده و همچنان با متلک گویی ایجاد مزاحمت می‌کردند. درگیری آنها در کنار خیابان بالا گرفت. دو فرد مزاحم نمی‌دانستند اینها زن و شوهر هستند و پس از ضرب و شتم داماد جوان پا به فرار گذاشتند.

محمد ایرجی پور، مشاور خانواده و مدرس مهارت‌های زندگی در این باره گفت: هر فردی باید از حریم خصوصی خود مراقبت آگاهانه‌ای داشته باشد چرا که در هر مکانی، فرصت برای بررسی مسایل خصوصی مناسب نیست، اما متأسفانه برخی از افراد مثل داماد جوان و همسرش به این نکته مهم توجه نمی‌کنند و موقعیتی فراهم می‌کنند تا افراد نامحرم و غریبه به حریم خصوصی آنها سرک بکشند.

وی افزود: انسان‌ها از روی حس کنجکاوی ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که به بررسی مسايل خصوصی زندگی دیگران بپردازند. اما این وسوسه اگر با حس پاداش همراه باشد به عادت و اعتیاد تبدیل شد و حالت بیمارگونه به خود می‌گیرد.

در بعضی از موارد نیز افراد با سرک کشیدن و یا ورود به حریم خصوصی زندگی دیگران به اطلاعاتی دست می‌یابند که امکان سوءاستفاده و حتی اخاذی و کلاهبرداری هم متصور است.

محمد ایرجی پور گفت: افراد مزاحم باید در چنین موقعیت‌هایی به وجدان اخلاقی خود رجوع کنند و از خود بپرسند اگر فرد دیگری به حریم خصوصی و مسايل زندگی آنها سرک بکشد چه حالی پیدا خواهند کرد؟. این افراد چه انتظاری از دیگران دارند و این گونه به خود اجازه می‌دهند به حریم خصوصی افراد تجاوز کنند.

وی تأکید کرد: موضوع مهم دیگر این است که افراد مزاحم باید با تفکر نقاد به عواقب کار خود بیندیشند، این تجاوز به حریم خصوصی دیگران ممکن است به درگیری و یا حتی آسیب‌های جدی و در مواردی به قتل و یا نتایج غیرقابل جبران بینجامد.

مدرس مهارت‌های زندگی تأکید کرد: خانواده‌ها نیز باید در مورد نوع حرکات و رفتار فرزندان خود به خصوص جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند آگاهی‌های لازم را ارایه دهند چرا که ناآگاهی از این مسأله مهم ممکن است حتی در حریم خانواده نیز منجر به مشکلاتی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.