قدس ‌آنلاین- بیرجند: وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بیرجند یکی از نقاط افتخارآمیز کشور است و آموزش عالی در این استان باید توسعه یابد.

آموزش عالی  درخراسان جنوبی باید توسعه یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ‌در آیین افتتاح مجتمع رفاهی باغ فتح شهرستان بیرجند و دیدار صمیمی با اعضای هیئت علمی دانشگاه پزشکی بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه پزشکی بیرجند در مسیر خوبی قرار گرفته ‌و اگر در تغییر و تحولات سیاسی قرار نگیرد و مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند موقعیت خوبی را در کشور کسب کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در زمینه طب سنتی استعداد ذاتی دارد، بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بالندگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بخش شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه حمایت از دانشمندان کشور در راس برنامه‌های دولت قرار دارد بیان کرد: اساتید و معلمان در رده اول کشور قرار دارند.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: با تکمیل رهنمودهای نظام سلامت تا 15 سال دیگر به استانداردهای بین‌المللی دست می یابیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم همه کمک کند این خدمت ادامه یابد وبخشی از حلقه‌های این زنجیره ای که ما را به نظام سلامت کارآمد پیش می برد در دولت آینده به مرحله اجرا درآید.

وی افزود: بیرجند برای ما خراسانی ها یکی از نقاط افتخار آمیز استان و بلکه کشور است و افراد بسیار مستعدی از این استان پرورش یافته و متولد شده اند که جا دارد آموزش عالی در این استان توسعه پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تلاش زیادی شده در طول 30 سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شده ‌و امیدواریم شاهد بالندگی و موفقیت این دانشگاه باشیم .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مطمئن هستیم فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه بدهند و همچنین در تولید مسیر علم، فناوری و نوآوری موثر باشند.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: طرح تحول سلامت نیز یکی از اقدامات خوب دولت بود که با اقبال شایسته رهبری، مجلس، استانداران ، ائمه جمعه و مردم روبه رو و حمایت شد و در حال حاضر به یک راه بی‌بازگشت تبدیل شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ای کاش یارانه‌ها نیز یک نمونه‌ای از همین یارانه غیر‌نقدی سلامت بود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.