قدس آنلاین - بیرجند: رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان بیرجند گفت: از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در ۴ روستایی حاشیه شهر بیرجند یعنی امیرآباد، حاجی آباد، دستگرد و چهکند زندگی می‌‎کنند.

بیش از ۲۶ هزار نفر از جمعیت شهر بیرجند حاشیه نشین هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمدرضا حاجی‌آبادی در دیدار با اعضای شورای بخش مرکزی شهرستان بیرجند با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مجموعه شورای اسلامی شهرستان بیرجند از شهرستانهای منحصر به فرد است که دارای یک بخش و یک شهر است.

وی با بیان اینکه 324 روستا در شهرستان بیرجند وجود دارد که دورترین روستا با مرکز استان 120 کیلومتر فاصله دارد افزود: 52 هزار نفر در بخش مرکزی بیرجند زندگی می‌کنند که با توجه به پراکندکی، فاصله زیاد و تعداد فراوان روستاها تحت پوشش از برخی امکانات محروم هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند تصریح کرد: مسئولان استان و شهرستان باید مسایلی از قبیل بیکاری و نگاه و نگرش به بخش تولید را مدنظر داشته باشند و در این راستای مشکلات بررسی و شناسایی شود و برای برطرف شدن آنها تلاش کنند.

حاجی‌آبادی با اشاره به نبود اشتغال و تعطیل شدن کارهای زود بازده در روستاها گفت: این مشکلات باعث شده است تا مردم به حاشیه‌نشینی شهرها روی آوردند و از روستاها مهاجرت کنند که به تبع مشکلات و عواقب زیادی را در پی دارد.

وی اظهار داشت: اولویت کار و برنامه‌ریزی در شوراها و شهرداریها به گونه‌ای است که اگر اعتباری موجود باشد 70 درصد آن در عمران و مسائل اقتصادی هزینه می‌شود و کمتر از 30 درصد برای خدمات، هزینه ها و حقوق نیروهای انسانی پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اشکالاتی که در قوانین وجود دارد عنوان کرد: این قوانین کهنه باید بازنگری شود و برای اصلاح آن اصلاحاتی صورت گیرد.

وی افزود: مدیریتهای جدید امروز پایه اقتصاد روستاها را خدشه دار کرده است و کشاورزی، دامداری، صنایع دستی که جز جدا نشدنی روستاها بودند امروز هیچ کدام در روستاها وجود ندارند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.