رئیس بنیاد مستضعفان گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت زادیی با محور اقتصاد مقاومتی بنیاد مستضعفان تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود ۸ درصد ارائه می‌دهد.

تسهیلات اشتغال زایی بنیاد در مناطق محرم با سود ۸ درصد/ سهم هر استان فعلا ۲۰ میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، محمد سعیدی کیا با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری بنیاد محرومیت زدایی با محوریت اقتصاد مقاومتی و حضور همه جانبه مردم است گفت: پرداخت نقدینگی به اقشار کم درآمد در راستای محرومیت زدایی را در دستور کار نداریم اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در قبال ارائه طرح‌های مناسب تسهیلات مناسب اشتغالزایی ارائه دهیم.

وی با تأکید بر برنامه بنیاد برای جذب سرمایه گذاران در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت سرمایه گذاران بزرگ را برای سرمایه گذاری و احداث واحدهای تولیدی در مناطق محروم ترغیب کنیم و در این باره از طریق بانک سینا به عنوان بانک عامل تسهیلات مناسبی با نرخ سود کم در اختیار این سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در طرحی دیگر برنامه‌ریزی کردیم که برای اشتغال جوانان و مردم در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم تسهیلات مناسب ارائه کنیم.

وی افزود: در این راستا طرح‌هایی که به عنوان پروپوزال ارائه می‌شود و در بخش‌های مختلف خدماتی، صنعتی و کشاورزی خواهد بود ابتدا به استانداری ارائه و پس از تائید بط برای ارزیابی به بانک سینا می‌آید و تسهیلات پرداخت می‌شود.

سعیدی کیا ادامه داد: اکنون طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی 15 درصد  است اما طی هماهنگی و تفاهم بنیاد مستضعفان با استانداری مقرر شد 5 درصد سود این تسهیلات توسط بنیاد مستضعفان و 5 درصد سود توسط استانداری پرداخت شود و تسهیلات با نرخ سود 8 درصد در اختیار متقاضی قرار گیرد.

وی افزود: فعلا در این طرح برای هر استان رقم 20 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفتیم و این در گام اول است اما در گام‌های بعدی و با افزایش تقاضا این رقم افزایش می‌یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: فعلا در این طرح در گام اول حداکثر تسهیلات 2 میلیارد تومان برای هر نفر خواهد بود اما این رقم می‌تواند در گام‌های بعدی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ارائه چنین تسهیلاتی در راستای اشتغالزایی در مناطق محروم مفید خواهد بود و نماد اقتصاد مقاومتی است، در واقع به جای آنکه منابع نقدی به صورت مستقیم در اختیار فرد قرار گیرد بابت اشتغالزایی و ایجاد واحدهای تولیدی صرف می‌شود تا به توسعه پایدار برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.