قدس‌آنلاین/ مریم آزاد: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از دو رادیوداروی تولید شده در بیمارستان فوق تخصصی رضوی و شش محصول جدید داروسازی ثامن گفت: رادیوداروهای تولید شده در بیمارستان رضوی هدیه‌ای به خانواده شهدای هسته‎ای است.

رادیوداروهای تولید شده هدیه‌ای به خانواده شهدای هسته‎ای است

سید مرتضی بختیاری، تأکید  کرد: مجموعه آستان قدس رضوی و در رأس آن حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، مصمم هستند تا در این عرصه گام‌های استوار و بزرگ‌تری برداشته شود تا در زمینه درمان خدمات بهتر و بیشتری به هم‌وطنانمان ارایه شود. وی گفت: آن روز که دستان قدرتمند دانشمندان ما در عرصه انرژی هسته‌ای و اتمی وارد نوآوری‌ها شد، دشمنان ما در دنیا خیره ماندند، چراکه دسترسی به دانش هسته ای بدون پشتوانه خارجی و با ابتکار و استفاده صحیح از دانش عالمانه دانشمندان جوان این مرز و بوم دنیای علم را متحیر کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تحقق بخشیدن به کلام «ما می‌توانیم» در عرصه‌های گوناگون علمی را رمز گشایش بسیاری از مناسبات سیاسی دانست و افزود: امام خمینی(ره) این باور را به ما هدیه کرد و مقام معظم رهبری نیز این مسیر را قدرتمندانه ادامه داده دانشمندان جوان ما هم دین خود را از طریق گام برداشتن در این مسیر به شهدا ادا می‌کنند.

مدیرعامل بیمارستان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه با تولید رادیو داروها در بیمارستان رضوی، ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو پیوست، گفت: رادیو داروهای مبتنی بر گالیوم(GA) برای تشخیص و مرحله‌بندی بیماران مبتلا به سرطان‌های پروستات و سرطان‌های نورواندوکرین که سرطان‌های گوارشی هستند، کاربرد دارند.

دکتر قاسم سلطانی با اشاره به تعامل سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و بیمارستان رضوی در این پروژه افزود: تحقیقات برای تولید این رادیو داروها از سال 86 آغاز و برای ساخت آن، بیش از 5 میلیون یورو هزینه شده است. وی اضافه کرد: بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی در آینده‌ای نزدیک با مساعدت سازمان انرژی اتمی، نوعِ درمانی رادیوداروهای مبتنی بر پایه لوتسیوم را نیز تولید خواهد کرد که امکان درمانی تازه‌ای را برای بیماران سرطانی مبتلا به سرطان‌های نورواندوکرین و پروستات فراهم خواهد کرد.

دستگاه دیالیز صفاقی اتوماتیک به همراه 6 داروی جدید تولید شده به همت شرکت داروسازی ثامن نیز طی مراسمی در بیمارستان رضوی رونمایی شد. مدیرعامل داروسازی ثامن در مراسم رونمایی این محصولات گفت: شاخص‌ترین محصول در میان این محصولات جدید، محلول دیالیز صفاقی اتوماتیک است که برای نخستین بار در کشور به صورت بومی در داروسازی ثامن تولید شده است.

دکتر ابراهیم دین محمدی  افزود: محلول دیالیز صفاقی (APD)، رینگر لاکتات، مانیتول، ویتاهس، استامینوفن و گلایسین 1000 سی‌سی دیگر محصولاتی هستند که در این سبد دارویی معرفی شده‌اند. وی تأکید کرد: تبلور اندیشه‌های انقلابی در شرکت داروسازی ثامن سبب تولید 78 قلم محصول استراتژیک در زمینه تأمین داروهای بیمارستانی و بیماران خاص، داروهای بیوتکنولوژیک و ضد سرطان بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.