قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز با اشاره به چشم‌انداز کلی مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر تبریز در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر تاکید کرد: سیمای کلی این مرکز در طراحی داخلی و خارجی، باید معرّف جایگاه فاخر و متمدن شهر تبریز باشد.

   مرکز همایش‌های بین‌المللی، باید معرّف جایگاه فاخر تبریز باشد

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در ادامه نشست‌های تخصصی پیشرفت پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: آثار تاریخی و فرهنگی شهر، موضوع ارزشمندی است که می‌تواند در مباحث کالبدی مرکز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: این پروژه، با فعالیت ۳۵۰ کارگر به صورت مستمر و پرشتاب اجرا است و نکات مربوط به طراحی‌های داخلی و تجهیزات فنی هم‌اکنون در مراحل مطالعاتی است؛ هر قدر، این محاسبات دقیق و حساب‌شده باشد، در آینده کمتر شاهد اتلاف هزینه خواهیم بود.
شهردار تبریز در ادامه با اشاره به الزامات ظاهری و تجهیزات صوتی و نوری پروژه اظهار داشت: سالن اصلی این مرکز با ظرفیت بیش از ۱۴۰۰ نفر، از قابلیت بهره‌برداری چندمنظوره تئاتر، کنسرت و همایش برخوردار خواهد بود؛ بنابراین، مباحث فنی آن باید قابلیت استفاده در موضوعات گوناگون را دارا باشد.
دکتر نجفی، ضرورت حساسیت در موارد ایمنی را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است در تقویت نکات ایمنی، استفاده از مطمئن‌ترین تجهیزات و آخرین فناوری‌ها، مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که تجربه نشان داده اندک سستی در این تمهیدات، می‌تواند منجر به خسارت‌های غیرقابل‌جبران مالی و جانی منجر شود.
شهردار تبریز مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز در شهرک خاوران را، از جمله فرصت های مهم تبریز ۲۰۱۸ خواند و خاطرنشان کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی در آینده‌ای نزدیک، شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی را از امتیاز ویژه‌ میزبانی همایش‌های ملی و بین‌المللی برخوردار خواهد ساخت.
در این نشست معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، شهردار منطقه ۹ و جمعی از مدیران اجرایی پروژه نیز حضور داشته و طرح‌های پیشنهادی فضاهای مختلف پروژه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.