قدس آنلاین – سبزوار / سید محسن جعفری : رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت مهمترین وشاخصترین اقدام دولت یازدهم است .

جامعه پزشکی خود را متعهد به ارائه خدمت به مردم و همراهی با دولت می داند

دکتر محمد جهانگیری درحاشیه مراسم تقدیر از پزشکان نمونه عضو سازمان نظام پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه پزشکی کشور در اجرای طرح تحول نظام سلامت نقش ارزنده ای را ایفا نموده است افزود :  یکی از مشکلات جامعه پزشکی موضوع محاسبه مالیاتهای مستقیم و مشخص نشدن کف مبلغ مالیات پزشکان است.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها و افراد در حوزه های مختلف نسبت به جامعه پزشکی کشور بی انصافی می کنند تصریح کرد : جامعه پزشکی ایران هیچگاه در برابر این سیاهنماییها و تهمتها واکنش نشان نداده و سعی می کند در ارائه خدمات به مردم همچنان سرآمد باشد.

مدیر بازرسی، ارزشیابی و رسیدگی به شکایات سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه 50 هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه داران توسط سازمانهای بیمه گر پرداخت نشده و مطالبات داروخانه ها همواره با شش ماه تاخیر پرداخت می شود یادآور شد : تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکان خسارت جدی برای جامعه پزشکی محسوب می شود اما جامعه پزشکی خود را متعهد به ارائه خدمت به مردم و همراهی با دولت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت می داند.

وی  خاطر نشان کرد :  در گذشته 37 درصد از هزینه های درمان توسط مردم پرداخت می شد اما با تدبیر دولت یازدهم امروز هشت درصد هزینه های درمان توسط مردم و 29 درصد توسط بخش دولتی و سازمانهای بیمه گر پرداخت می شود.

جهانگیری  اضافه کرد : پزشکان همواره مالیات را به موقع پرداخت کرده اند اما هیچگاه برابر با مالیاتی که پرداخت کرده اند خدمات مناسب به آنها تعلق نگرفته است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به عضویت 230 هزار پزشک در این سازمان ادامه داد : بطور قطع جامعه پزشکی همواره یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی کشور است و بر اساس آمارها درصد خطاهای شغلی این جامعه کمتر از سایر صنوف در کشور است.

  دکتر محمود فاضل پزشکی را یک حرفه مهم در جامعه  دانست و افزود : دولتها و مردم باید از این سرمایه های اجتماعی به خوبی مراقبت و حفاظت نمایند چرا که خسارتهای وارد شده حاصل از سیاهنماییهای برخی رسانه ها نسبت به جامعه پزشکی ایران قابل جبران و بخشش نیست.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در عین حال با بیان اینکه متاسفانه برخی سیاستهای نادرست گذشته آسیبهای جدی به بخش سلامت کشور وارد نموده است ، ایجاد کلینیکهای ویژه و طرح داروخانه های سنتی را  از جمله این اقدامات برشمرد و اظهار داشت  : در زمینه جلوگیری از اجرای طرح ایجاد داروخانه های سنتی اقدامات خوبی صورت گرفت و دستور توقف اجرای طرح از سوی مراجع مربوطه صادر شده است.

دکتر فاضل با تاکید بر اینکه با تلاش دولت یازدهم امروز شاخصه های سلامت در ایران رشد چشمگیری دارد، افزایش میزان طول عمر و کاهش مرگ و میرها از مهمترین این شاخصها برشمرد .

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم  نیز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب توسعه عدالت در بخش سلامت ایران شده است  و مردم از اجرای این طرح رضایت دارند.

حسین مقصودی با بیان اینکه این طرح از خدمات شایسته دولت یازدهم می باشد  تصریح کرد : دولت روحانی  گفتمان تدبیر و امید را در طرح تحول نظام سلامت به خوبی به دیگران به نمایش گذاشت .

افزود: 16 نفر از پزشکان نمونه سبزواری در مراسم تقدیر از پزشکان نمونه عضو سازمان نظام پزشکی این شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند .

سبزوار نزدیک به هزار پزشک  عضو سازمان نظام پزشکی دارد .  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.