۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 416814

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه فرهنگ غذا در ایلام بسیار غنی است، گفت: جذب گردشگران خارجی با کمک تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم نظیری است.

 جذب گردشگر خارجی با غذاهای محلی

به گزارش قدس آنلاین؛ مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری کشور در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در کرمانشاه اظهار داشت: مشارکت و همت استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان در ارایه ظرفیت‌های سفره ایرانی جای تقدیر دارد که توانستند با بهترین شکل ما را با سیاست‌های این برنامه نزدیک کنند.
وی در حاشیه بازدید از جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در کرمانشاه و با حضور در غرفه‌های استان ایلام به تنوع غذاهای ایلام که رنگ و بوی طبیعت این خطه را دارد اشاره و اظهار داشت: فرهنگ غذا در ایلام بسیار غنی است و کسب دو مقام برتر سفره خانه سنتی پدیده ایلام و سرآشپز برتر (خانم بتول نقدی ) و کسب مقام برتر هتل سعید دهلران (آقای نظرزاده) نیز تبریک و از شرکت ایلامی ها در این جشنواره تقدیر کرد.
معاون گردشگری کشور گفت: این جشنواره با هدف جریان‌سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی و ایجاد تغییرات در کیفیت و خدمات رستوران‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم نظیری برای جذب گردشگران بوده و این غذاها را باید در منوی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.